کاهش ۲۴ درصدی مصرف بنزین بعد از سهمیه‌بندی
کاهش ۲۴ درصدی مصرف بنزین بعد از سهمیه‌بندی
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از کاهش ۱۹ میلیون لیتری مصرف بنزین بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت خبر می‌دهد،در حالی که دیروز رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ( راهور )گفته بود که با اصلاح قیمت بنزین، ۱۱میلیون لیتر به مصرف بنزین کشور اضافه شده‌ است.

به گزارش نبض انرژی، یکی از اهداف سهمیه‌بندی بنزین و اصلاح قیمت آن کنترل مصرف داخلی اعلام شده است تا از این مسیر علاوه بر بهینه‌ سازی مصرف سوخت،‌ فرصت‌های صادراتی نیز مورد نظر قرار گیرد.

چنانچه این اصلاح مصرف صورت نگیرد،‌ ایران که اکنون صادرکننده بنزین به شمار می‌رود، به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه، تا چند سال دیگر به جمع واردکنندگان می پیوندد.

بنابراین تلاش شد تا علاوه بر توزیع عادلانه یارانه سوخت،‌ نحوه مصرف نیز به شکلی اصولی اصلاح شود، در حالی که اطلاعات موجود حکایت از کاهش مصرف داشت، اما دیروز ( دوشنبه ) رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفته بود که با اصلاح قیمت بنزین نه تنها مصرف کم نشده، بلکه بیش از ۱۰ میلیون لیتر به مصرف بنزین افزوده شده است.

«کمال هادیان‌فر» اعلام‌ کرد: مصرف روزانه بنزین کشور ۹۴میلیون‌ لیتر بوده، اما در دو روز گذشته به ۱۰۵میلیون‌لیتر رسیده،اما منبع آمار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام نشده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در واکنش به این اظهار نظر،‌ در اطلاعیه‌ای افزایش مصرف بنزین را تکذیب و اعلام کرد: مصرف بنزین در سوم آذر در مقایسه با ۲۳ آبان و روز پیش از سهمیه‌بندی، ۱۹ میلیون لیتر کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده که متوسط مصرف بنزین کشور از زمان اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، یعنی ۲۴ آبان تا پایان روز سوم آذر، حدود ۷۹ میلیون لیتر در روز بود.

علاوه براین متوسط مصرف بنزین از ابتدای امسال تا پایان روز ۲۳ آبان (قبل از اجرای این طرح) حدود ۹۸ میلیون لیتر در روز بود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با توجه به آمارهای غیر رسمی منتشر شده، با رد این آمارها، متوسط میزان مصرف بنزین کشور را در روز سوم آذرماه سال جاری، ۷۵ میلیون لیتر اعلام کرده است.