وزیر نیرو بر همکاری با هلال‌احمر برای کاهش مشکلات خشکسالی تاکید کرد
وزیر نیرو بر همکاری با هلال‌احمر برای کاهش مشکلات خشکسالی تاکید کرد
وزیر نیرو گفت: جمعیت هلال‌احمر در طرح نذر آب تجربیات خوبی کسب کرده و وزارت نیرو از این تجربه‌ها استقبال می‌کند و با انجام کار مشترک می‌توان به کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی در مناطق محروم کمک کرد.

به گزارش نبض انرژی، رضا اردکانیان روز دوشنبه در جلسه مشترک مدیران ارشد جمعیت هلال احمر و وزارت نیرو افزود: تاکنون همکاری مستمر و سازمان یافته‌ای میان جمعیت هلال‌ احمر و وزارت نیرو برقرار بوده، اما برای هدفمند کردن این همکاری‌ها باید چهارچوب واقعی و معنی داری تعریف شود تا این روند رو به رشد نه تنها پررنگ تر بلکه ماندگار شود.

وزیر نیرو با ارائه پیشنهاد به رئیس جمعیت هلال‌ احمر درباره تشکیل کارگروه مشترک گفت: با انعقاد و امضای این تفاهمنامه دست دو ارگان برای همکاری بازتر است. وزارت نیرو با دریافت یک سری سرویس‌ها، می‌تواند بخشی از مشکل تامین منابع جمعیت از جمله تسهیلاتی که در تعرفه ها در نظر گرفته می شود یا استفاده از انرژی خورشیدی را برطرف سازد و هلال احمر نیز در حوزه خود به ما کمک می کند.

وی ادامه داد: وزارت نیرو از اجرای طرح‌های آب رسانی به مناطق دچار کم آبی استقبال می کند. از سال ۹۳ برای رسیدن به وضعیت مطلوب بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان، صرف مهار آب‌های مرزی و جاری شده، اما فقدان طرح آمایش مناسب در کشور و کمبود نزولات آسمانی باعث شده تا برخی از مناطق همچنان با مشکل کم آبی مواجه شوند.

اردکانیان گفت: باید مفهومی کلی برای نذر آب در نظر بگیریم، دامنه آن را وسعت دهیم، پروژه را در قالب برنامه بیاوریم و از کمک های مردمی  بهره بگیریم  تا زکات پر آبی برخی مناطق را به مناطق خشکسال برسانیم.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهوری برای تاسیس اماکن گردشگری در حاشیه دریاچه‌های پشت سدها اظهار داشت: به وسیله رابطه هایی که با ارگان های مختلف و سرمایه گذاران داشتیم، سرمایه‌ها را به سمت گردشگری سوق دادیم و هلال‌ احمر می تواند با پیوستن و استقرار در این طرح به احیای مناطق محروم و ارائه خدمات امدادی به گردشگران کمک کند.

وزیر نیرو گفت: یکی از تاکیدات رئیس جمهوری رفع مشکل خشکسالی است و از همه طرح ها در این حوزه استقبال می کنیم. طرح‌هایی نیز در این حوزه تاکنون انجام شده که تا حدودی مشکلات را برطرف کرده است.

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌ احمر نیز در این جلسه ضمن معرفی خدمات و اصول جمعیت هلال‌احمر و مروری بر مشکلات موجود و مشترک میان دو مجموعه از نظرات و پیشنهادات وزیر نیرو استقبال کرد.

در جلسه مشترک مدیران ارشد دو مجموعه وزارت نیرو و جمعیت هلال‌ احمر درباره تعاملات بین دو مجموعه و افزایش سطح خدمات امدادی به آسیب دیدگان در نواحی پشت سدهای بزرگ یا تامین زیرساخت‌های اولیه پس از حوادث غیر مترقبه و همچنین توسعه سامانه های هشدار سیل نیز گفت‌ وگو شد.