سد ماملو مشکل کمبود آب پیشوا را برطرف می‌کند
سد ماملو مشکل کمبود آب پیشوا را برطرف می‌کند
فرماندار پیشوا با اشاره به مشکل کمبود آب در این شهرستان گفت: کمبود آب در پیشوا مشکلاتی را برای مردم به همراه داشته که رفع کامل آن، به انتقال آب از سد ماملو بستگی کامل دارد.

به گزارش نبض انرژی، حسین عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: مشکل کمبود آب در تابستان امسال که تاکنون نیز در برخی از مناطق ادامه داشته، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده و برای رفع کامل آن، باید با آینده نگری و نگاه به افق پیش رو، همراه باشد که مهمترین آن، انتقال آب از سد ماملو به پیشوا است.
وی افزود: با هماهنگی‎‌های به عمل آمده با شرکت آب و فاضلاب جنوب‌شرقی استان تهران، عملیات اجرایی خط انتقال آب ماملو به پیشوا در ۲۷ آبان ماه امسال آغاز می‌شود و این عملیات پایان اردیبهشت ماه، تکمیل شده و مردم از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.
وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب گفت: رسانه ها و دستگاه های مختلف به ویژه آموزش و پرورش باید در امرفرهنگ سازی مدیریت مصرف آب وارد میدان شده و ضمن ارائه آموزش‌های لازم، این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.
پیشوا اداره تأمین اجتماعی ندارد
وی افزود: در شهرستان پیشوا با احتساب اتباع بیگانه، به حدود ۱۵۰ هزار  نفر خدمات ارائه می شود و بیش از ۵ هزار نفر این افرد تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.
عباسی گفت: طی سال‌های گذشته، دفتر اقماری تامین اجتماعی در پیشوا مستقر شده بود و از ابتدای امسال نیز دفتر کارگزاری راه‌اندازی شده است ولی با توجه به ضرورت ارتقای سطح خدمات، افتتاح و تاسیس اداره تامین اجتماعی در پیشوا یک الزام است.
جشنواره فناوری‌های گلخانه‌ای در پیشوا برگزار می‌شود
عباسی با اشاره به استقرار بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی در پیشوا، این شهرستان را به قطب تولید محصولات گلخانه‌ای کشور تبدیل کرده لذا برگزاری جشنواره ملی ایده ها و استارتاپ های فناوری های گلخانه ای، زمینه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، شناخت و راهبری ایده های ناب و ترویج مباحث دانش بنیان برگزار را فراهم می‌کند.
وی افزود: پیشوا منطقه‌ای کشاورزی با محوریت تولید محصول خیار است و برگزار ی این جشنواره کشاورزان را به سمت کشاورزی علمی و به دست آورده بازارهای هدف سوق می‌دهد.
انتخابات مظهر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است
فرماندار پیشوا با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به نگینی درخشان در منطقه تبدیل شده و اقتدار و عزت ایران اسلامی، بیش از گذشته زبان‌زد خاص و عام شده است.
وی گفت: دشمنان قسم خورده نظام همواره تلاش دارند تا با ناکارآمد جلوه دادن نظام، مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کند ولی با وجود آن که کشور با مسائل و مشکلات مختلفی روبروست ، مردم با ایمان و اراده‌ای قوی، مستحکم‌تر از گذشته، در برابر توطئه دشمنان  ایستادگی کرده و برگ زرین دیگری در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی رقم می‌زنند.
عباسی با تأکید بر مشارکت افراد و احزاب مختلف در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: حضور افراد اثرگذار در انتخابات، باعث ایجاد شور و نشاط و افزایش مشارکت مردم می‌شود لذا لازم است تا افراد فعال و موثر شهرستان پیشوا در انتخابات پیش رو شرکت نمایند تا شاهد یک جشن سیاسی باشکوه باشیم.
عباسی خاطرنشان کرد: همه ادارات و موسسات دولتی موظف هستند حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند.