رزمایش قطع برق ۱۱ مرکز حیاتی استان تهران اجرا شد
رزمایش قطع برق ۱۱ مرکز حیاتی استان تهران اجرا شد
رزمایش آماده به کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی و راهبردی کشور، با فرماندهی شرکت توانیر در محل حوزه ستادی شرکت توزیع نیروی برق استان تهران همزمان با پنجمین روز از هفته پدافند غیرعامل برگزار شد.

به گزارش نبض انرژی، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شاین شرکت هدف از برگزاری این رزمایش را سنجش میزان آمادگی مراکز راهبردی در به کارگیری مولدهای برق اضطراری جهت تامین برق در شرایط بحرانی عنوان کرد.

یحیی شکری افزود: مطابق با سناریوی از پیش طراحی شده هماهنگ با ستاد فرماندهی توانیر، مراکز پنج گانه دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ضمن اعزام اکیپ های قطع و وصل به محل های مذکور  نسبت به قطع برق اقدام کرده و متعاقب آن مولدهای برق اضطراری وارد مدار شدند.

وی ادامه داد: ستاد فرماندهی این رزمایش در شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، در مرکز کنترل شهدا استقرار یافت و این مرکز ضمن برقراری ارتباط رادیویی با مراکز دیسپاچینگ  دماوند، ملارد، قرچک و بوستان، فرمان قطع و وصل برق در مراکز مذکور را هماهنگ با ستاد فرماندهی صادر کرد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان تهران بیان داشت: پس از پایان این رزمایش و ارسال اطلاعات از سوی مراکز کنترل، نسبت به جمع بندی و تجزیه و تحلیل اطلاعات در راستای شناسایی نقاط مثبت و همچنین برطرف کردن مشکلات احتمالی اقدام خواهد شد.

شرکت توزیع نیروی برق استان تهران  با دارا بودن بیش از دو میلیون و ۳۵۰هزار مشترک برق، وظیفه برق رسانی به مشترکان شهرستان های استان تهران را در قالب ۲۲ منطقه برق، عهده دار است.