تدوین برنامه ۰۹۹ برای پیک تابستان سال آینده
تدوین برنامه ۰۹۹ برای پیک تابستان سال آینده
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه برای پیک تابستان سال آینده برنامه‌ای تحت عنوان ۰۹۹ تدوین شده است، گفت: این برنامه به معنای خاموشی صفر برای تابستان سال آینده است.

«رضا اردکانیان» در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: براساس این برنامه در تلاشیم تا برای تابستان سال آینده هیچگونه کمبودی در تامین انرژی بخش‌های مختلف نداشته باشیم و در کنار تامین نیاز داخل، شاهد استمرار صادرات انرژی به کشورهای همسایه باشیم.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۲۶ میلیارد مترمکعب از حجم ۵۰ میلیارد مترمکعبی مخازن سدهای کشور پر است و حجم قابل ملاحظه‌ای از ظرفیت سدها برای کنترل سیلاب‌های احتمالی آماده شده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: در این میان رهاسازی از سدها با همکاری نزدیک با سازمان هواشناسی و به اتکای پیش‌بینی‌های صورت گرفته ادامه دارد تا در این میان لطمه‌ای به نیازهای ضروری از جمله مصارف آب شرب وارد نشود.

اردکانیان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۷۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصلی کشور لایروبی، مرمت و کناره‌بندی شده است، ادامه داد: اجرای این مهم برای یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های کشور نیز برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم شرایط دولت نیز به گونه‌ای باشد که منابع مالی لازم برای اجرای این مهم فراهم شود.