وزیر نیرو: ۱۰ هزار و ۳۶۰ روستا در دولت تدبیر و امید آبرسانی شدند
وزیر نیرو: ۱۰ هزار و ۳۶۰ روستا در دولت تدبیر و امید آبرسانی شدند
وزیر نیرو تاکید کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۰ هزار و ۳۶۰ روستا به شبکه آبرسانی متصل شده اند.
وزیر نیرو: ۱۰ هزار و ۳۶۰ روستا در دولت تدبیر و امید آبرسانی شدند

به گزارش نبض انرژی، رضا اردکانیان روز سه شنبه در حاشیه آئین بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستایی وحدت و انقلاب دهلران به خبرنگار ایرنا گفت: ۹۲۱ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور در یک هزار و ۳۳۹ روستا تا پایان سال جاری از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی و سالم بهره مند خواهند شد.

وی افزود: پیش از سال ۹۲ حدود ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی از آب شرب برخوردار بوده اند که در طول ۶ سال اخیر تحول چشمگیری در آبرسانی به روستاها صورت گرفته است.

وزیر نیرو گفت: هم اکنون ۶ میلیون و ۸۴۵ هزار نفر از روستاییان کشور از آب آشامیدنی سالم بهره مندند و تلاش می‌کنیم این جمعیت تا پایان دولت دوازدهم به حدود ۱۰ میلیون نفر برسانیم.

اردکانیان به وجود ۲۲۸ تصفیه خانه فاضلاب در کشور اشاره کرد و افزود: هر ۴۵ روز در کشور یک تصفیه خانه وارد مدار می‌شود که در این رکود زمانی، تحولی شکل گرفته است..

وی گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۰ هزار و ۳۶۰ روستا در کشور آبرسانی شده اند که نشان از همت دولت برای رفع محرومیت زدایی از مناطق روستایی دارد.

سال ۱۳۵۷ و در اوایل انقلاب اسلامی ۷۰ درصد از جمعیت ایران در روستاها سکونت داشتند اما هم اینک ۲۶ درصد از جمعیت کشور معادل ۲۰ میلیون ایرانی در روستاها زندگی می‌کنند.