لکه نفتی اسرارآمیز!
لکه نفتی اسرارآمیز!
بیش از یک ماه از رسیدن یک لکه نفتی به سواحل توریستی برزیل می‌گذرد که ماسه‌ها را از لکه‌های سیاه پوشانده و باعث از بین رفتن لاک پشتهای دریایی و وحشت ماهیگیران شده است بدون این که منشا آن مشخص باشد.

به گزارش نبض انرژی، بنتو آلبوکرک، وزیر انرژی برزیل در یک مناقصه اکتشاف فراساحلی در ریودوژانیرو گفت: ما نمی‌دانیم منشا این لکه چیست و از کجا و چگونه آمده است.

وی گفت: این نفت احتمالا از یک کشتی در اقیانوس به آب نشت کرده است و ویژگیهای مشابه نفت سنگین ونزوئلا دارد اما به معنای آن نیست که از این کشور آمده است. شرکت نفتی دولتی ونزوئلا هر گونه ارتباط این لکه با فعالیتهایش را رد و اعلام کرده است هیچ گزارشی از حوادث در تاسیساتش یا مشتریان و همچنین شواهدی از این که لکه مذکور ممکن است به برزیل خسارت بزند، ندارد.

این لکه عظیم در سواحل ۹ ایالت در شمال شرق برزیل گسترش یافته است. طبق گزارش روزنامه “او استادو دو سن پائولو”، لاشه ده‌ها لاک پشت دریایی کشف شده است.

سازمان محیط زیست برزیل اعلام کرد که نفت مشاهده شده در سواحل این کشور توسط برزیل تولید نشده و نیروی دریایی و پلیس فدرال سرگرم تحقیق درباره این لکه هستند.

با این حال ریکاردو سالس، وزیر محیط زیست برزیل با اشاره به گزارش شرکت نفتی پتروبراس درباره مشخصات این لکه نفتی، اظهار کرد این لکه احتمالا از ونزوئلا آمده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روبرتو کاستلو برانکو، مدیرعامل پتروبراس اظهار کرده که این لکه نفتی از یک نفتکش در حال غرق شدن یا از حادثه مربوط به انتقال نفت از یک نفتکش به نفتکش دیگری روی آب دریا یا یک اقدام مجرمانه ایجاد شده است.