امیدواری عربستان برای بازگشت ظرفیت کامل تولید نفت تا پایان نوامبر
امیدواری عربستان برای بازگشت ظرفیت کامل تولید نفت تا پایان نوامبر
مقامات شرکت آرامکوی عربستان اعلام کردند امیدوارند تا پایان نوامبر(۱۲ آذر) باقیمانده خساراتی را که حملات ماه گذشته به این شرکت زده است تعمیر کنند تا بتوانند به ظرفیت کامل تولید خود بازگردند.

به گزارش نبض انرژی به نقل از رویترز ، مقامات شرکت آرامکوی عربستان اعلام کردند امیدوارند تا پایان نوامبر باقیمانده خساراتی را که حملات ماه گذشته به این شرکت زده است تعمیر کنند تا بتوانند به ظرفیت کامل تولید خود بازگردند.

آرامکو که طی 10 روز تولید حدود 10 میلیون بشکه در روز را بازگرداند، اعلام کرد تا پایان نوامبر به حداکثر ظرفیت 12 میلیون بشکه در روز می رسد.

هزاران نفر برای بازگرداندن تولید کامل به این منبع حیاتی درآمد عربستان کمک کرده اند.عربستان سعودی آماده می شود در سال جاری و یا شاید سال آینده بخشی از سهام آرامکو رادر بورس عرضه کند.این بزرگترین فروش سهام در دنیاست.

خالد بورایک، معاون مدیر آرامکو در عملیات های نفتی منطقه جنوب گفت حملات به تاسیسات نفتی بقیق به پنج برج پالایشی آسیب رساند که سه تا از آنها هنوز در حال تعمیر هستند. بقیق بزرگترین تأسیسات پالایشی نفت جهان است و 18 برج دارد.

بورایک گفت انتظار دارد این سه برج طی 6 هفته کاملاً تعمیر شوند.

 حمله به تاسیسات خریص چهار برج از پنج برج آن را ویران کرد که سه تا از آنها تعمیر شده اند.

تاسیسات نفتی خریص می تواند 1.5 میلیون بشکه در روز نفت خام را پالایش کند و بقیق حدود 7 میلیون بشکه ولی معمولاً پایین‌تر از ظرفیت کامل خود و حدود 5 میلیون بشکه در روز را پالایش می کند.

ظرفیت فعلی تولید نفت آرامکو 11.3 میلیون بشکه در روز است که 0.7 میلیون زیر سطح معمول قرار دارد.عربستان طبق قرارداد کاهش تولید اوپک، زیر 10 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند.