وزارت نیرو با انتقال آب سد کوچری به ساوه موافقت کرد
وزارت نیرو با انتقال آب سد کوچری به ساوه موافقت کرد
استاندار مرکزی گفت: وزارت نیرو با انتقال ۴۰۰ لیتر آب برثانیه از سد کوچری به ساوه موافقت کرد.

به گزارش نبض انرژی، «سید علی آقازاده» روز جمعه در خطبه های پیش از نماز جمعه ساوه در مصلی امام علی(ع) افزود: طرح انتقال آب از کوچری به ساوه با برون سپاری به سرمایه گذار بخش خصوصی (با استفاده از ماده ۵۶ و ارائه طرح به سرمایه گذار) اجرایی می شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی برای این طرح تعیین شده بود اما در انتظار موافقت وزارت نیرو بودیم که با توافق حاصل شده، تلاش می شود این طرح با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال تا ۲ سال و نیم آینده به بهره‌برداری برسد.

وی، همچنین از انجام مکاتبه با وزارت کشور برای ایجاد سومین بخشداری در شهرستان ساوه با عنوان بخشداری شهید چمران به مرکزیت غرق آباد، خبر داد و گفت: منتظر تایید هیات دولت در این خصوص هستیم تا بتوان با استفاده از مزیت بخشداری، بسیاری از مشکلات منطقه را حل کنیم.

آقازاده همچنین با تایید تبدیل «یل آباد» ساوه به شهر، ابراز امیدواری کرد که مشکلات این شهر نیز برطرف و مسیر توسعه آن هموار شود.

استاندار مرکزی گفت: در آستانه اربعین حسینی افتخار بزرگی نصیب استان و به خصوص شهرستان ساوه که در مسیر تردد زائران کربلای معلی قرار دارند، شده است.

وی افزود: ساوه، جزء جدایی ناپذیر استان مرکزی است و از دید همه مسئولان یک عنصر جداناپذیر از استان است و به همین خاطر ارائه خدمت به مردم این دیار دغدغه همه ما است و برای نخستین بار اقدام به تشکیل میز خدمت در نماز جمعه ساوه کردیم.
آقازاده گفت: آمادگی این را داریم که در هر زمان با دیدار چهره به چهره و ایجاد میز خدمت توسط مجموعه مدیریت استان نسبت به رفع مشکلات مردم ساوه اقدام کنیم و در سال های اخیر نیز بیشترین سفرها به این شهرستان بوده است.
وی با تمجید از رویکرد امام جمعه ساوه گفت: با وجود انتقادات به حقی که ایشان دارد اما ایشان نقش خود را در همراهی با مسئولان و حل مشکلات به خوبی ایفا می کند.
استاندار مرکزی گفت: در شهرستان ساوه شاهد بهترین هماهنگی میان مدیران و خدمتگزاران هستیم و بهترین فرایند خدمات رسانی از سوی آنها در دست انجام است.
وی اظهار داشت: در شرایط تحریم و توطئه‌هایی که علیه ملت ایران در حال اجرا است، تعامل مستقیم و موثر میان مردم و مسئولان بهترین راهکار برای پاسخگویی به تحریم ها است.
آقازاده گفت: پروژه های مناسبی در حوزه راهسازی در بیرون و درون شهر ساوه در حال اجرا است که امیدواریم بخشی از آنها از جمله کمربندی های شهر ساوه که باعث کاهش تردد کامیون و آلایندگی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.
وی گفت: با وجود همه مشکلات مالی تلاش می کنیم کمربندی های شهر تا پایان سال بهره برداری شود.
استاندار مرکزی گفت: نرخ بیکاری ساوه ۶ درصد است که از میانگین استانی و کشوری پایین تر است و این مسأله حاصل تلاش مردم، مدیران و صنعتگران این شهرستان است و با توجه به ظرفیت ها و سرمایه گذاری های در دست اقدام، انتظار موفقیت های بیشتر و کاهش آمار بیکاری در ساوه را داریم.
وی گفت: با بارش های خوب امسال بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب آب از سد الغدیر به کشاورزان اختصاص یافت که افزایش هزاران تن محصول را به همراه داشت.
استاندار مرکزی همچنین تکمیل زیرساخت های ورزشگاه شهید چمران که به نوعی متروکه شده بود، را حاصل اراده جمعی و تلاش همه مسئولان عنوان کرد و گفت: تیم خوشه طلایی اکنون در صدر جدول است و ما را به داشتن تیم لیگ برتری امیدوار کرده است.