وزیر نیرو: مشکلات شرکت مشانیر پیگیری می شود
وزیر نیرو: مشکلات شرکت مشانیر پیگیری می شود
وزیر نیرو با بیان اینکه شرکت مشانیر یک شرکت خصوصی است گفت:مشکلات این شرکت را پیگیری می کنیم.

به گزارش نبض انرژی، شرکت خدمات مهندسی برق مشانیر جز بزرگترین شرکت های خدمات مهندسی،مشاوره، طراحی و اجرای پروژه های گوناگون در زمینه نیرو، برق ،آب ، سد ،نیروگاههای برق آبی ،نیروگاههای حرارتی ، ساخت مخازن و تصفیه خانه ها ، شبکه های انتقال آب و شبکه های انتقال برق بوده که در دوره ای نزدیک به 2500 تا 3000 هزار نفر پرسنل داشت.

بنابراین گزارش، برخی از کارمندان شرکت مشانیر با ثبت درخواست رسیدگی به مشکلات خود در “فارس من”متذکر شده اند که در سال 1389 شرکت مطابق با سیاستهای کلی اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد و متاسفانه با عدم رعایت اهلیت خریداران و همچنین چشم طمع به ساختمان مرکزی شرکت که واقع در یکی از بهترین مکان های تهران تهران بالاتر از میدان ونک خیابان شهید خدامی شرکت واگذار شد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که آیا به مشکلات شرکت مشانیر رسیدگی خواهید کرد گفت: شرکت مشانیر علیرغم اینکه یک شرکت خصوصی است اما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود:منتظر ارسال نامه مشکلات شرکت مشانیر هستم تا آنرا پیگیری کنم.

برخی از کارمندان شرکت مشانیر با اعلام درخواست خود در فارس من نوشته اند که با واگذاری و عدم صلاحیت سهام داران شرکت به لحاظ فنی و همچنین مالی شدیدا افت کرده و بطوریکه که بسیاری از متخصصین شاغل در شرکت مجبور به کوچ از شرکت شده و بسیاری از مهندسین در جایی خارج از حیطه تخصصی خود مشغول بکار شده اند. کارکنان این شرکت نوشته‌اند در حال حاضر با توجه به وضعیت شرکت به نظر می‌رسد برخی از سهام داران از وضع موجود چندان ناراضی نیستند و گویی بعضی به نظاره نشسته‌اند تا شرکت بطور تدریجی از بین رفته و با پرداخت اندکی از ارزش ساختمان مرکزی شرکت به پرسنل صاحب ثروت شوند.

بر اساس مطالبه ثبت شده در فارس من ارزش ساختمان مرکزی در تهران رقمی در حدود 800 تا 900 میلیارد تومان است. در مقابل کل بدهی‌های شرکت به افراد و غیره کمتر از 50 میلیارد تومان است و علاوه بر ساختمان مرکزی دارایی‌های دیگری شبیه دفاتر در سطح کشور ،طلب از کارفرمایان مختلف در حدود 30 میلیارد تومان دارد. اما تنها چیزی که در این بین به آن توجه نمی شود 1. حمایت از نیروی انسانی متخصص و کار آمد بعنوان مهمترین رکن توسعه کشور 2. سرگردانی بیش از 900 پرسنل شرکت که بیش از 80 درصد آنها مهندسین با سوابق بالای کار و تحصیلات کارشناسی و بالاتر 3.از بین رفتن بیش 600 هزار نفر روز تجربه مهندسی در پروژه‌های کشور 4. عدم پرداخت حقوق و مزایای متعلقه به پرسنل شرکت و در نتیجه ایجاد مشکلات  و در نهایت در حال حاضر با توجه به مطالبات هر فرد بطور متوسط حقوق یک سال افراد پرداخت نشده که این موضوع باعث بروز مشکلات در زندگی پرسنل شده است.

در ثبت درخواست پیگیری وضعیت شرکت خدمات مهندسی برق مشانیر آمده است که برای حل مشکلات این مجموعه نیاز است تا 1. سازمان ها و نهادهای بالادستی از جمله سازمان بازرسی،وزارت نیرو و شرکت توانیر ورود کنند و طلب شرکت از کارفرمایان پرداخت شود.