کاهش حوادث در صنایع پتروشیمی با آموزش اصول ایمنی
کاهش حوادث در صنایع پتروشیمی با آموزش اصول ایمنی
مدیرعامل شرکت رهاوران فنون پتروشیمی از کاهش حوادث در صنایع پتروشیمی بعد از آموزش نیروهای پیمانکاری و غیر پیمانکاری خبر داد و گفت که با سازمان پدافند غیرعامل کشور هماهنگی کرده و تفاهم نامه ای با دانشگاه امام حسین امضا شد تا دوره های آموزش پدافند غیر عامل را برگزار کنیم.

به گزارش نبض انرژی، «نوید نادرپور» در نشستی خبری با بیان این مطلب ادامه داد:‌ این شرکت مسئول اجرای کلیه دوره های آموزشی کارکنان است و سالانه دو هزار دوره برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار نفر نیروی پیمانکار را با همکاری وزارت کار آموزش ایمنی دادیم،‌ افزود:‌ نتیجه این شد که یکسال بعد، حوادث فردی در مجتمع  های پتروشیمی به شدت کاهش پیدا کرد.

نادرپور به برگزاری ‌برنامه ممیزی، ایمنی و آتش نشانی در ۱۶شرکت تولیدی زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت:‌ این برنامه با مشارکت نیروهای داخلی و متخصص خارجی انجام شد. از مزایای این طرح این است که تمام ریسک های ایمنی و محیط زیستی شناسایی و اطلاع داده شد و شرکت ها با استفاده از بازخوردها برای رفع نواقص اقدام می کنند.

به گفته نادرپور،‌ استمرار تربیت ارزیاب و ممیز نیز در جریان است زیرا مهمترین عامل در کاهش حوادث،‌پیشگیری از وقوع آن است و این طرح هم شدت حوادث را کاهش داده و هم تعداد را پایین آورده است.

وی ادامه داد: دوره های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نیز در دستور کار قرار دارد . بعد از حادثه ای که در پتروشیمی  بوعلی رخ داد به این نتیجه رسیدیم که باید یک وحدت رویه و آموزش های لازم در مدیریت بحران صورت بگیردف بنابراین ۱۴۰ متخصص را به کشورهای اروپایی صاحب سبک فرستاده و از بین آنها، افرادی را انتخاب کردیم که به ۲۰۰ نفر دیگر آموزش دهند.

مدیرعامل شرکت رهاوران فنون پتروشیمی به همکاری با سازمان پداند غیر عامل نیز اشاره کرد و گفت:‌ و تفاهم نامه ای با دانشگاه امام حسین امضا شد و دوره های آموزش پدافند غیر عامل را برگزار کردیم. در این دوره ها ۱۱۰۰ نفر از ۲۱ شرکت پتروشیمی  به این دوره های ۳ تا ۷ روزه اعزام شدند.

وی ادامه داد:‌ همچنین وظایف مدیریت بحران و فرماندهی حادثه تفکیک و شرح وظایف مشخص شده و سناریوها نیز از قبل تعریف می شود.