طوفان دوریان باعث بحران بنزین در فلوریدا می شود
طوفان دوریان باعث بحران بنزین در فلوریدا می شود
طوفان دوریان به سرعت به ساحل فلوریدا نزدیک می شود و مردم را برای تامین سوخت و جمع آوری آذوقه به زحمت می‌اندازد.

به گزارش نبض انرژی، به نقل از اویل پرایس ، طوفان دوریان به سرعت به ساحل فلوریدا نزدیک می شود و مردم را برای تامین سوخت و جمع آوری آذوقه به زحمت می‌اندازد.

این طوفان در حال حاضر یک طوفان درجه سه است ولی تا روز دوشنبه به طوفان بسیار خطرناک درجه 4 تبدیل خواهد شد.

ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا گفت در سراسر ایالت کمبود سوخت به وجود آمده چون میلیون‌ها نفر باکهای خود را پر کرده اند و از این شبه جزیره خارج می شوند. وی گفت:« ما وضعیت اضطراری اعلام کرده ایم و هزینه سرویس و باربری را برای کامیونهای حمل سوخت حذف کرده ایم بنابراین می توانیم ظرفیت سوخت رسانی مان را افزایش دهیم».

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت:« قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به خاطر طوفان افزایش یافته است. مسیر این طوفان برای تولید در خلیج مکزیک خطرناک است». مدل سازی طوفان نشان می‌دهد این طوفان سواحل اقیانوس اطلس را در بر می گیرد و خسارات گسترده‌ای به میلیون‌ها نفر در جوامع ساحلی می رساند. این بدان معناست که تولید نفت و گاز در خلیج مکزیک مطمئنا تحت تاثیر قرار می گیرد.

از طرف دیگر طوفان دوریان تاثیر چندانی بر بازارهای انرژی نخواهد گذاشت. فلوریدا تولید نفت و گاز بالایی ندارد و هیچ پالایشگاهی در این منطقه نیست. بنابراین بیشتر آسیب ها در بخش خرده فروشی محلی و مشتریان متمرکز است.

فلوریدا همچنین هیچ خط لوله داخلی بزرگی ندارد و محصولات نفتی آن توسط نفتکش و قایق به پایانه های دریایی فلوریدا می رسند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد:« به خاطر جمعیت بالای فلوریدا، صنعت گردشگری این ایالت و حمل و نقل بالای مسافر و کالا در فرودگاه‌های بین‌المللی آن، تقاضای این ایالت برای بنزین و سوخت جت بالاترین حد در میان سایر ایالت های آمریکاست».

به خاطر شرایط منحصر به فرد فلوریدا یعنی دور بودن آن، نبود ارتباطات زمینی و تولید داخلی و مصرف بالای محصولات پالایشی، ارتباطات دریایی برای تامین سوخت این ایالت حیاتی است. جمعیت بالای این ایالت در حال حاضر سوخت ذخیره می کنند و به سمت شمال می‌روند، بنابراین پمپ بنزین ها خالی از سوخت شده اند.

طوفان دوریان یادآوری می کند که فصل طوفان هنوز تمام نشده و می تواند خسارات غیرمنتظره‌ای به بار آورد.