سریلانکا تا ۵ سال آینده تولیدکننده نفت و گاز می‌شود
سریلانکا تا ۵ سال آینده تولیدکننده نفت و گاز می‌شود
سریلانکا که در حال حاضر هیچ نفتی تولید نمی کند، امیدوار است تولید نفت و گاز طبیعی خود را در ۲۰۲۳ آغاز کند.

به گزارش نبض انرژی، به نقل از اویل پرایس ، سریلانکا که در حال حاضر هیچ نفتی تولید نمی کند، امیدوار است تولید نفت و گاز طبیعی خود را در 2023 آغاز کند.

واجیرا داسانایاکه، رئیس دبیرخانه توسعه منابع نفتی سریلانکا گفت این کشور برای یک بلوک نفتی مناقصه برگزار کرده و سه پیشنهاد هم برای اکتشاف و توسعه این بلوک در حوزه منر در شمال غرب ساحل سریلانکا داشته است.

داسانایاکه گفت:« مطمئنا تا 2020 عملیات در این میدان نفتی آغاز می شود و انتظار داریم اولین تولید هیدروکربن در 2023 صورت گیرد».

این بلوک نفتی قبلا توسط شرکت کایرن انرژی هند اکتشاف شده و در 2011 گاز طبیعی در حوزه منر کشف کرده اند. دو سال بعد شرکت کایرن تصمیم گرفت فاز دوم اکتشاف را هم آغاز کند. در دو چاه از 3 چاه حفر شده در 2011 ،گاز و میعانات گازی کشف شد. شرکت کایرن هند در 2015 با سقوط قیمت نفت از این بلوک خارج شد.

طبق اطلاعات دولت سریلانکا ،مطالعات لرزش شناسی نشان می‌دهد بیش از یک میلیارد بشکه نفت در حوزه منر وجود دارد.

دولت سریلانکا همچنین در همین هفته یک قرارداد اکتشاف دو ساله با شرکت های بزرگ توتال و اکویینر برای مطالعه احتمال وجود هیدروکربن در آب‌های سریلانکا امضا کرد.

طبق قرارداد اکتشاف قبلی، توتال تا حالا 50 هزار کیلومتر مربع از سواحل شرق سریلانکا را جستجو کرده است. قرارداد جدید اکتشافی شامل سه شرکت کننده است: شرکت توتال، دولت سریلانکا و شرکت اکویینر نروژ.

داسانایاکه گفت پس از 30 تا 40 سال امیدواری برای اکتشاف هیدروکربن در سریلانکا، این کشور حالا آماده است جریان تولید نفت و گاز خود را طی 5 سال آینده ببیند.