صنعت نفت و گاز از تولید داخلی حمایت می‌کند
صنعت نفت و گاز از تولید داخلی حمایت می‌کند
مدیر کل امور فناوری وزارت نفت گفت: این وزارتخانه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، شورای حمایتی تشکیل داده و در این راستا خرید تولیدات داخل در حوزه صنعت نفت و گاز در دستور کار است.

به گزارش نبض انرژی، عرفان ریاحی روز دوشنبه در آیین افتتاح همایش شرکت‌های دانش بنیان حوزه نفت و گاز و بازدید از نمایشگاه نخستین تور فناوری خراسان در مشهد با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: یکی از وظایف مهم وزارت نفت، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است اما یکی از مشکلات جدی در این زمینه این است که تولید محصولات و تجهیزات کاربردی در صنعت نفت و گاز از سوی شرکت‌های دانش بنیان برای نخستین بار است که انجام می‌شود و همین امر موجب شده تاییدیه‌های لازم را هنوز نداشته باشند.

وی با بیان اینکه به دستور وزیر نفت طرحی در دستور کار است که مراحل پژوهش آن تا پایان امسال به پایان می رسد افزود: وزارت نفت بر اساس این طرح می تواند تولیدات شرکت های دانش بنیان داخلی را برای تامین تجهیزات خود خریداری کند.

وی اظهار داشت: مجموعه پارس جنوبی سالانه پنج میلیارد دلار هزینه برای تجهیزاتش دارد که می توان با هماهنگی بخشی از این هزینه صرف خرید تولیدات داخلی در این حوزه شود.

ریاحی با اشاره به فعالیت ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه نفت و گاز در پارک فناوری خراسان گفت: عملکرد و تولیدات این شرکت ها قابل توجه و نشان از توانمندی آنان دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان نیز در این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش و نمایشگاه بازاریابی برای تولیدات این شرکت ها در وزارت نفت است.

رضا قنبری افزود: هم اکنون ۶۰ شرکت دانش بنیان در حوزه انرژی در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت دارند که ۳۰ شرکت از این تعداد در حوزه نفت و گاز می باشند.

وی اظهار داشت: در مجموع ۳۳۰ شرکت در این مجموعه زیر پوشش خدمات حمایتی و تجهیزاتی قرار دارند.

در نمایشگاه تولیدات شرکت های دانش بنیان نفت و گاز پارک علم و فناوری تازه ترین تجهیزات تولیدی این شرکت ها مانند شیرهای کنترل قطعات حفاظتی تجهیزات پالاشگاهی در معرض نمایش گذاشته شده اند.