قیمت نفت روند صعودی را ترجیح داد
قیمت نفت روند صعودی را ترجیح داد
قیمت نفت در بازارهای جهانی دوباره به روزهای اوج بازگشت در حالی که کاهش میزان عرضه نفت در جهان، با رشد تقاضا و افزایش قیمت این کالا همراه ش

به گزارش نبض انرژی، قیمت نفت در بازارهای جهانی روز جمعه را با افزایش قیمت به پایان برد در حالی که قیمت نفت برنت دریای شمال با رشد ۰.۳ درصدی همراه شد و هر بشکه از این کالا ۷۰ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

قیمت نفت وست تگزاس نیز با افزایش ۴ سنتی به هر بشکه ۶۱ دلار و ۶۶ سنت رسید .

از طرف دیگر، کارشناسان معتقدند رشد قیمت نفت روز جمعه به دلیل این است که سرمایه گذاران انتظار دارند با شروع فصل تابستان و آغاز سفرها، پالایشگاه های آمریکا در ساحل خلیج مکزیک و غرب میانه تعمیرات فصلی خود را به پایان برسانند و تقاضا برای خرید نفت را افزایش دهند.

بر این اساس، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که برای رسیدن به یک نقطه مشترک با پکن، عجله ای ندارد. این در حالی است که، مذاکرات دو کشور همچنان ادامه دارد، دولت آمریکا روز جمعه دور جدیدی از تعرفه ها را علیه کالاهای چینی اعمال کرد.

افزایش تنش های تجاری بین دو مصرف کننده بزرگ نفت جهان می تواند بر تقاضا برای نفت هم تاثیر بگذارد. آمریکا و چین در سه ماهه نخست امسال مجموعا ۳۴ درصد نفت جهان را مصرف کرده اند.