پتروشیمی میاندوآب در سال 99 به تولید پایدار و ظرفیت اسمی می رسد
پتروشیمی میاندوآب در سال 99 به تولید پایدار و ظرفیت اسمی می رسد
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: طرح پتروشیمی میاندوآب جزو ۲۰ طرح اولویت‌دار نشان‌گذاری شده در وزارت نفت برای راه‌اندازی در سال ۹۸ است و امیدواریم در سال 99 به تولید پایدار و ظرفیت اسمی برسد.

به گزارش نبض انرژی، بهزاد محمدی در حاشیه بازدید از طرح پتروشیمی میاندوآب در نشستی با مدیرعامل هلدینگ باختر و مدیران طرح پتروشیمی میاندوآب، خط لوله اتیلن غرب را خط امید و اشتغال عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه هلدینگ باختر از مدل خوبی برای مدیریت استفاده می‌کند، افزود: شواهد نیز حاکی از مدیریت منسجم، پیوسته، هوشمند و اقتصادی است که می‌تواند الگوی مناسبی برای طرح‌های دیگر صنعت پتروشیمی شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: طرح پتروشیمی میاندوآب جزو ۲۰ طرح اولویت‌دار نشان‌گذاری شده در وزارت نفت برای راه‌اندازی در سال ۹۸ است و امیدواریم در سال 99 به تولید پایدار و ظرفیت اسمی برسد.

وی ادامه داد: با وجود بازسازی و نوسازی بخش فرآیندی، تخصیص فضای اداری، ساختمان‌های صنعتی و غیرصنعتی و بخش یوتیلیتی بسیار مناسب طراحی شده است.

محمدی تصریح کرد: در طرح پتروشیمی میاندوآب هیچ نقطه نگران کننده‌ای وجود ندارد و امیدواریم که این طرح توسعه‌ای در پیش‌راه‌اندازی و باقی مسیر بدون مشکل پیش برود و تا پایان سال به مرحله راه‌اندازی برسد.

داود ربانی، مدیرعامل هلدینگ باختر نیز در این نشست با بیان اینکه هم‌اکنون به غیر از بخش پکیج نیتروژن، خرید دیگری از خارج نداریم، گفت: بخش زیادی از تجهیزات در گمرک هستند که در تلاش برای ترخیص آنها هستیم و نگرانی از بابت تأمین تجهیزات نداریم. بخش یوتیلیتی از طرح کمی عقب‌تر است که با توجه به تجربه ما در پتروشیمی کردستان با کمی تلاش در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

احد مهدوی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی میاندوآب نیز در مورد ایمنی و جذب سرمایه انسانی این طرح اظهار کرد: ایمنی در اولویت کاری ماست و با وجود اینکه طرح از نیمه دوم سال ۹۴ کار خود را آغاز کرده، ۲ میلیون نفر ساعت بدون حادثه داشته‌ایم. درباره جذب سرمایه انسانی نیز آزمون استخدامی در اردیبهشت‌ماه پارسال برگزار کردیم و ۲۰۰ نیروی جذب شده آزمون پس از آموزش در پتروشیمی مهر و پتروشیمی لرستان در واحد بهره‌برداری و تعمیرات شاغل هستند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح بیش از ۸۰ درصد از نیروهای بومی استفاده شده است و تلاش کردیم برای منطقه ایجاد اشتغال کنیم، گفت: برآورد هزینه طرح ۴۲ میلیون یورو هزینه ارزی و ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه ریالی بوده که از این میزان تاکنون ۳۳ میلیون یورو و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.