کمک وزارت نفت برای تامین اعتبار بازسازی پس از پایان سیل
کمک وزارت نفت برای تامین اعتبار بازسازی پس از پایان سیل
نماینده وزیر نفت در استان خوزستان با بیان اینکه اولویت نخست مردم هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از پایان سیل، اعتبارات بسیار سنگینی نیاز باشد که وزارت نفت در حد توان و امکان کمک خواهد کرد.

به گزارش نبض انرژی، کریم زیبدی افزود: انتخاب نماینده از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران با هدف ایجاد هماهنگی و بسیج بیشتر امکانات در یاری‌رسانی به سیل‌زدگان و همچنین حضور مستقیم یکی از مدیران ارشد وزارت نفت در استان خوزستان است.

‌ وی تامین نقدینگی، سرکشی به مناطق سیل‌زده و در معرض سیل، هدایت برخی از امور به مسیر درست، جلوگیری از تنش‌ها و برخوردهای احتمالی را از جمله برنامه‌های در دستور کار برای ارائه هر چه بهتر برنامه‌های انجام شده و در حال انجام وزارت نفت برشمرد.

‌نماینده وزیرنفت در استان خوزستان همچنین از برنامه‌ریزی برای بازدید حضوری از شهرهای در معرض سیل و دیدار با فرمانداران، بخشدارها و دیگر مسئولان استانی درگیر و در معرض سیل به منظور بررسی مسائل و مشکلات آنها خبر داد.

‌زبیدی با اشاره به تاکید وزیر نفت مبنی بر انجام فعالیت‌ها با محوریت مردم گفت: طبعا اولویت نخست مردم هستند و تا حد امکان باید اقدام‌های‌مان در مسیر کاستن از آلام مردم باشد.

‌وی گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از پایان سیل، اعتبارات بسیار سنگینی نیاز باشد که وزارت نفت در حد توان و امکان کمک خواهد کرد.

‌این مقام مسئول با اشاره به خسارت‌ هزار میلیارد تومانی سیل به تاسیسات صنعت نفت تصریح کرد: این برآورد اولیه مربوط به شرکت ملی نفت ایران است و امکان دارد شرکت‌های ملی گاز ایران، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، خطوط  لوله و مخابرات و … نیز خسارت دیده باشند. اگر بخواهیم از منظر وزارت نفت ببینیم ممکن است اعداد و ارقام بیشتر از این باشد، اما برآوردهای اولیه نشان از همین میزان خسارت به تاسیسات نفتی دارد.

‌زبیدی در پایان اظهار کرد: یکی از مسائلی که وجود دارد این است، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی آرامش را تا جای ممکن حفظ کنند و جو روانی حاکم بر منطقه را که ممکن است در هر محیط بحرانی پیش بیاید متعادل کنند.

 

منبع: شانا