آثار منفی مقررات ضد اوپکی بر بازار نفت
آثار منفی مقررات ضد اوپکی بر بازار نفت
وزیر انرژی و صنعت امارات در نشست‌های خصوصی به بانک‌های آمریکایی درباره پیامدهای منفی مقررات پیشنهادی در کنگره آمریکا علیه اوپک هشدار داد.

به گزارش نبض انرژی، سهیل المزروعی به گروهی از فعالان مالی آمریکا هشدار داد اگر لایحه ضد اوپکی مطرح شده در کنگره آمریکا، نوپک (NOPEC) به قانون تبدیل شود، فعالیت اوپک متوقف می‌شود و همه اعضای آن تولید خود را به حداکثر ظرفیت می‌رسانند و قیمت نفت سقوط می‌کند.

به گفته برخی افراد حاضر، سخنان یادشده در یک نشست خصوصی در حاشیه همایش سراویک در هیوستون ایالت تگزاس آمریکا مطرح شده است.

همچنین محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، در این همایش گفت: مقررات نوپک به منافع آمریکا خدمت نمی‌کند.

از سوی دیگر، باب دادلی، رئیس شرکت بی‌پی انگلیس، اعلام کرد: مقررات نوپک، اگر سبب دعاوی حقوقی در نقاط مختلف جهان شوند، می‌تواند پیامدهای شدید ناخواسته در پی داشته باشد.

اگرچه بانک‌های آمریکایی به‌طور عمده درباره طرح نوپک ساکت بوده‌اند، صنعت نفت این کشور با قدرت ضد این طرح یارگیری کرده است.

مایک سومرز، رئیس مؤسسه نفت آمریکا، سال گذشته میلادی در نامه‌ای خطاب به کنگره این کشور اعلام کرده بود: قانون نوپک خطر پیامدهای جدی و ناخواسته برای صنعت گاز طبیعی و نفت آمریکا ایجاد می‌کند.

همچنین ریک پری، وزیر انرژی آمریکا آشکارا با طرح نوپک مخالفت کرده است گفت: اوپک به‌درستی درباره این مقررات احتمالی نگران است.

با این همه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، پیش از رسیدن به این مقام، از طرفداران قانون نوپک بود و در سال ۲۰۱۱ میلادی در کتابی نوشته بود: می‌توانیم با شکایت از اوپک به دلیل نقض مقررات ضدانحصار، کار خود را آغاز کنیم.

  • منبع خبر : شانا