افزایش ظرفیت انتقال اتان به مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه 
افزایش ظرفیت انتقال اتان به مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه 
سرپرست شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از افزایش ظرفیت انتقال بیش از ۵ میلیون تن اتان به مجتمع‌های پتروشیمی منطقه عسلویه خبر داد.

به گزارش نبض انرژی ،بهرام صلواتی اعلام کرد: با اجرای این پروژه، گاز اتان تولیدی در فازهای ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۹ و ۲۴-۲۲ پارس‌جنوبی به محصولات با ارزشی نظیر اتیلن و رزین‌های پلیمری در مجتمع‌های پتروشیمی کشور بدل می‌شود.

وی افزود: این خط انتقال با طول ۴۲.۵ کیلومتر و قطر ۴۰ و ۳۰ اینچ ادامه می‌یابد، ضمن اینکه این خط، ظرفیت انتقال بیش از ۵ میلیون تن اتان را داراست، رقم سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه ۳ هزار میلیارد ریال است و مدت زمان احداث آن بر اساس برنامه و مصوبه‌های اولیه، ۱۸ ماه شامل تجهیز کارگاه، طراحی تفصیلی، تامین کالا و اجرا بوده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه عبور متعدد از خطوط سراسری ۳، ۴، ۵، ۶ و ۱۰ گاز و خط لوله اتیلن غرب که اکنون گازدار شده و در حال بهره‌برداری است، خطوط فیبر نوری و مخابرات، از جمله پیچیدگی‌های اجرای خط لوله یادشده است، تصریح کرد: با این حال، با استفاده از روش‌های نوین مدیریت پروژه بر اساس برنامه‌ریزی منابع و نیز تلاش بی‌وقفه همکاران شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، پیمانکار و مشاور پروژه، در مدت ۱۱ ماه، این پروژه آماده بهره‌برداری شده است.

  • منبع خبر : شرکت ملی گاز ایران