تعمیر شیرهای توپی ایستگاه تزریق گاز آغاجاری
تعمیر شیرهای توپی ایستگاه تزریق گاز آغاجاری
مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با تلاش کارکنان اداره‌های نگهداری و تعمیرات و تقویت فشار گاز، تعمیرات اساسی شیرهای توپی (BALL VALVES) در ایستگاه تزریق گاز آغاجاری انجام شد.

 

به گزارش نبض انرژی، محمدرضا گودرزی افزود: ساخت قطعات و تعمیر شیرهای توپی به‌کار رفته در ایستگاه تزریق گاز آغاجاری با استفاده از امکانات و دانش بومی کارشناسان داخلی و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد.

وی اظهار کرد: شیرهای تعمیر شده در سایزهای ۸ اینچ تا ۴۲ اینچ و با کلاس‌های کاری ۶۰۰ تا ۲۵۰۰ است که از آن جمله می‌توان به بال ولو ۴۲ اینچ کلاس ۶۰۰ ورودی ایستگاه اشاره کرد.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اهمیت این شیرها در تاسیسات صنعتی به‌ویژه صنعت نفت و گاز افزود: این شیرها در ورودی و خروجی هفت ردیف کمپرسور گازی به‌کار رفته در ایستگاه تزریق گاز آغاجاری استفاده شده است.

گودرزی گفت: با توجه به نوع کارکرد این شیرها و شرایط موجود در ایستگاه تزریق گاز آغاجاری، وجود آلودگی‌های گازی فراوان سبب خوردگی و آسیب قطعات داخلی شیرآلات شده و جایگزینی و تعمیر این شیرها بسیار دشوار و پرهزینه است.

وی با بیان اینکه برای تعمیر و ساخت قطعات فرسوده از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی استفاده شد، افزود: ساخت شیرهای توپی (BALL VALVES) با مشاوره و همکاری شرکت‌های داخلی، نیاز این شرکت به خارج از کشور را کاهش داد و زمان انتقال، تعمیر و جایگزینی شیرها را بسیار محدود کرد و هزینه‌ها نیز تا ٨٥ درصد کاهش یافت.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: افزون بر بومی‌سازی و انتقال فناوری ساخت و تعمیر این شیرها در داخل کشور که گام مهمی برای خودکفایی صنعت نفت است، اجرای این عملیات سود و صرفه اقتصادی قابل توجهی برای شرکت داشته است.ا

  • منبع خبر : شرکت نفت آغاجاری