تنش آبی در 30 شهر خراسان رضوی
تنش آبی در 30 شهر خراسان رضوی
مدیرعامل آبفای خراسان رضوی از وضعیت تنش آبی در 30 شهر این استان خبر داد.

به‌گزارش نبض انرزی، “سید ابراهیم علوی” با اظهار نگرانی نسبت به تامین آب شرب 73شهر تحت پوشش در درازمدت گفت: شهرهای گلبهار، قوچان، رضویه، نیشابور و شاندیز به‌لحاظ برخورداری از منابع آب شرب در شرایط قرمز و 25 شهر دیگر استان در موقعیت زرد قرار دارند.
وی درهمین رابطه خواستار برگزاری نشست‌های مشترک مدیران دو شرکت آبفای شهری و آب منطقه‌ای به‌صورت مرتب با اولویت بررسی و رفع چالش آبی شهرهای قرمز در استان شد و تاکید کرد: مسیر تامین آب شهرهای بزرگ در قالب طرح جامع برای افق 1410 باید مشخص و برای رفع مشکل آب آینده 73 شهر تحت پوشش هم برنامه‌ریزی شود.
به گفته وی با هدف عبور از پیک مصرف آب در تابستان 98 حفر و جابجایی 40 حلقه چاه در دستور کار قرار گرفته که 50 درصد اقدامات عمدتا صرف جبران افت چاه‌های موجود خواهد شد.
مدیرعامل آبفای خراسان رضوی وضعیت تامین آب بیشتر شهرها را در نقطه سر به سر دانست که در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل با کم‌آبی مواجه خواهند شد.
علوی خواستار بازنگری و بروز رسانی نیاز آبی شهرهای استان در افق 1420 با تخصیص میزان کسری آب و تدوین برنامه منابع تامین آب مناطق شهری و تفکیک پروژه‌های آبرسانی به‌منظور افزایش سهم استان از پروژه‌های ملی آبرسانی شد و بر شناسایی پهنه‌های تامین آب هر شهر برای حفاری چاه در افق طرح و حفاظت از آن و تسهیل در صدور پروانه حفاری، بهره‌برداری و ادامه حفاری تا سنگ کف تاکید کرد.

  • منبع خبر : وزارت نیرو