رئیس دستگاه حفاری ۳۶ فتح از انجام موفق عملیات حفاری ۱۰ حلقه چاه نفت و گاز به متراژ افزون بر ۳۰ هزار متر با کاربست دکل حفاری ساخت داخل خبر داد.

 

به گزارش نبض انرژی، به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهرداد کرم‌پور با اشاره به اینکه سازه اصلی و بخش عمده تجهیزات و متعلقات این دستگاه در مجتمع صنعتی فجر شیراز ساخته شده و از سال ۹۰ به ناوگان این شرکت پیوسته است، گفت: این دکل با توان 2 هزار اسب بخار در شمار دستگاه‌های حفاری سنگین ناوگان ملی حفاری است.

وی افزود: چاه‌های حفر شده به‌وسیله این دستگاه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و به طور عمده در مخازن پرفشار است و عملکرد آن رضایتمندی کارفرما را در پی داشته است.

رئیس دستگاه حفاری ۳۶ فتح اظهار کرد: این دستگاه هم‌اکنون در حال حفاری یک حلقه چاه توسعه‌ای در موقعیت میدان نفتی مارون در عمق بیش از 3 هزار متری است و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل فروردین‌ماه حفر این چاه به پایان برسد.

کرم‌پور افزود: در دستگاه‌های حفاری ایمنی حرف نخست را می‌زند و سلامت کارکنان، نگهداشت و کاربرد بهینه تجهیزات، تامین و تعویض به‌موقع قطعات پرمصرف و احساس مسئولیت نسبت به کار از عوامل مهم و با اهمیت در کسب موفقیت‌ها است.

وی اظهار کرد: داشتن نگاه فنی، توان فراگیری، دانش تجربی و آکادمیک و توان جسمی از ویژگی‌های خاصی است که باید نیروهای عملیاتی از آن بهره‌مند باشند و در کنار این ویژگی، برخورداری از اخلاق نیکو سبب موفقیت، رشد و پیشرفت فرد می‌شود.