افتتاح ۱۰۹ طرح گازرسانی در زرقان/ایرانیان سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد انرژی مصرف می‌کنند
افتتاح ۱۰۹ طرح گازرسانی در زرقان/ایرانیان سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد انرژی مصرف می‌کنند
طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد استان فارس و مقامات محلی شهرستان زرقان، بالغ بر ۱۰۹ پروژه‌ گازرسانی به واحدهای مسکونی روستایی و صنعتی این شهرستان افتتاح شد.

چهارشنبه ۶ بهمن و در آستانه دهه مبارک فجر، طی آئینی پروژه‌های گازرسانی به ۱۲ روستا و ۹۷ واحد صنعتی شهرستان زرقان با حضور استاندار، رئیس‌کل دادگستری، فرمانده سپاه فجر، مدیرعامل گاز، رئیس سازمان صمت و دادستان مرکز استان فارس، افتتاح شد.

به گزارش نبض‌انرژی،استاندار فارس در این مراسم، ضمن اشاره به درپیش بودن ایام الله دهه فجر، گفت: هرجا که استان با کمبود و تنگنا مواجه شده سپاه پاسداران در عرصه سازندگی و کمک به تحقق اهداف نظام و پاسداری از انقلاب اسلامی نقش آفرینی خوبی داشته است.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه تاکنون ۹۷ درصد از روستاهای فارس از نعمت گازطبیعی برخوردارند، گفت: تنها سه شهر استان فارس باقیمانده که آن نیز توسط شرکت گاز و با همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه بسیج سازندگی و براساس برنامه زمانبندی، اقدام می‌شود.

مصرف ۹۰۰ هزار میلیارد تومان انرژی در ایران

او با اشاره به اینکه سالانه حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان انرژی در کشور مصرف می‌شود، افزود: متاسفانه ایران در مصرف انرژی رتبه‌های تک رقمی جهان را دارد که شاید به دلیل ارزان بودن انرژی و نبود فرهنگ صرفه‌جویی است، بنابراین خواهشمندیم مردم با فرهنگ ایران در راستای کاهش آمار مصرف بدون الزام قانونی یا تعرفه‌ای خاص در این زمینه نیز زمینه اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی و همچنین پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم کنند.

ایمانیه با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهرک صنعتی شیراز با ظرفیت ۲۰ درصدی خود فعال است، گفت: یکی از مشکلات شهرک‌های صنعتی مشکل گاز و سایر منابع انرژی است که اگر به این موارد توجه شود و خدمات و امکانات مربوط به حامل‌های انرژی در شهرک‌های صنعتی نظیر شیراز تامین شود بر اساس گزارش اداره کار ما تقریبا هیچ فرد بیکاری را در شهر شیراز نخواهیم داشت و زمینه اشتغالزایی فراهم می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه تامین منابع انرژی لازم در بخش صنعت بسیار اهمیت دارد، مطرح کرد: با افتتاح طرح جدید گازرسانی به روستاهای شهرستان زرقان با تکمیل ۱۲ روستای باقی مانده ما در حال حاضر به صورت ۱۰۰ درصد شاهد امکان استفاده از خدمات گاز از طرف مردم هستیم.

حمیدرضا ایزدی افزود: در همین رابطه برای صنعت شهرستان زرقان هم امروز این امکان و فرصت بهره‌برداری برای ۹۷ واحدهای صنعتی فراهم شده است.

ایزدی با تاکید بر اینکه تامین گاز واحدهای صنعتی در کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل در فرآیند تولید استفاده از انرژی گاز هم در قیمت تمام شده و هم در کاهش آلایندگی تاثیر بسزایی دارد که تعمیم این مهم به واحدهای صنعتی دیگر شهرستان‌ها منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی و رونق بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد.