قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۶| برنت ۸۷ دلار و ۸۹ سنت شد
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۶| برنت ۸۷ دلار و ۸۹ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۹ سنت رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از رویترز، در حالی که در آستانه پایان نشست فدرال رزرو سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود، اما نگرانی ها از بالا گرفتن بحران اوکراین و وضعیت خاورمیانه که می تواند سبب محدود شدن عرضه نفت شود سبب شده تا افت قیمت محدود باشد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با 31 سنت معادل 0.35 درصد کاهش به 87 دلار و 89 سنت رسید. نفت برنت دیروز شاهد 2.2 درصد جهش بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس هم با 49 سنت معادل 0.57 درصد کاهش به 85 دلار و 11 سنت رسید. نفت خام امریکا دیروز 2.8 درصد افزایش یافته بود.

هیرویوکی کیکوکاوا مدیر بخش تحقیقات موسسه نیسان سکیوریتیز گفت: «با توجه به اینکه سرمایه گذاران در آستانه پایان نشست فدرال رزرو اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت ها در بازار نفت تا حدی اصلاح شده است.»

وی افزود: «اما با توجه به بالا رفتن سطح تنش بین روسیه و اوکراین و تهدیداتی که متوجه زیرساخت های امارات شده افت قیمت محدود خواهد بود.» این کارشناس بازار انرژی پیش بینی کرد که پس از پایان نشست فدرال رزرو روند افزایش قیمت نفت از سر گرفته شود.

انتظار می رود فدرال رزرو در اواخر امروز برنامه های خود برای افزایش نرخ بهره و کاهش خرید اوراق قرضه را اعلام نماید.

نگرانی ها از محدود شدن عرضه نفت به دلیل تنش ها در مرز اوکراین و همچنین ترس از شعله ور شدن درگیری ها در یمن موجب شد تا قیمت نفت در هفته گذشته به بالاترین رقم 7 سال گذشته برسد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیروز گفت، اگر روسیه به اوکراین حمله کند وضع تحریم های فردی علیه شخص پوتین را مدنظر قرار خواهد داد. سایر اعضای ناتو هم ضمن افزایش آمادگی های نظامی، خود را برای مقابله با یک شوک احتمالی در زمینه تامین انرژی از روسیه آماده کرده اند.