تلاش پاناسونیک برای جلب نظر بیشتر تسلا
تلاش پاناسونیک برای جلب نظر بیشتر تسلا
پاناسونیک اعلام کرده که ۷۰۰ میلیون دلار برای ساخت باتری‌های نسل بعدی تسلا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش نبض انرژی، پاناسونیک قصد دارد کارخانه‌ای جهت تولید سلول‌های باتری ۴۶۸۰ در ژاپن برای تسلا توسعه دهد.
پاناسونیک ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد تا کارخانه باتری خود را در استان واکایاما ژاپن توسعه دهد و تجهیزات جدیدی را برای تولید سلول‌های باتری جدید ۴۶۸۰ که توسط تسلا توسعه داده شده وارد کند. این کارخانه پس از تکمیل، قادر به تولید حدود ۱۰ گیگاوات ساعت باتری در سال خواهد بود؛ که برای تامین انرژی حدود ۱۵۰ هزار خودروی الکتریکی کافی است. این انرژی حدود ۲۰ درصد از کل ظرفیت تولید باتری از کارخانه‌های این شرکت در ژاپن، ایالات متحده و سایر کشور‌ها است.
هزینه ساخت باتری‌های ۴۶۸۰ بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر و چگالی انرژی آن حدود ۱۵ درصد بیشتر از باتری‌های لیتیوم یونی است که تسلا تا به امروز از آن‌ها استفاده می‌کرده است. چگالی انرژی اضافی به این معنی است که یک تسلا مدل S بردی معادل ۷۵۰ کیلومتر در مقابل ۶۵۰ کیلومتر امروزی دارد. پاناسونیک می‌گوید اولین باتری‌ها باید اوایل سال آینده تولید شوند.
مبارزه پاناسونیک برای بازگرداندن سهم خود از بازار
پاناسونیک برای مدت طولانی شریک تسلا بود، اما CATL و LG Energy Solutions نیز شروع به تامین باتری برای تسلا کرده‌اند و سهم بازار پاناسونیک را کاهش داده‌اند. این شرکت ژاپنی انتظار دارد تا بخشی از تجارت خود با تسلا را با تامین سلول‌های باتری ۴۶۸۰ برای تسلا به دست آورد.
پاناسونیک در بیانیه‌ای به رویترز گفت: ما در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای تولید انبوه هستیم، از جمله خط تولید آزمایشی که در سال جاری ایجاد خواهیم کرد. پاناسونیک همچنین انتظار دارد که مشتریان دیگری برای باتری‌های بزرگ در چین و سایر بازار‌های جهانی پیدا کند. ساخت سلول‌های بزرگ‌تر نه تنها هزینه کمتری دارد، بلکه راحت‌تر روی شاسی یک خودروی الکتریکی قرار می‌گیرد که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد.
ممکن است روزی کسی فناوری باتری جدیدی را ارائه کند که چگالی انرژی را دو برابر می‌کند، اما هزینه ساخت آن نصف می‌شود. با این حال، تا رسیدن به آن روز، بهبود ۱۵ درصدی در چگالی انرژی با کاهش ۲۰ درصدی هزینه خبر قابل توجهی است. این مدرک دیگری است که انقلاب EV درست در جلوی چشمان ما در حال اتفاق افتادن است.