مصرف کاهش یافت؛ گاز به صنایع زنجان رسید
مصرف کاهش یافت؛ گاز به صنایع زنجان رسید
مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: با کاهش مصرف به علت محدودیت‌های اعمال‌ شده، گاز صنایع دوباره وصل شد.

نادر رابطی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال‌ شده و آغاز به کار با تاخیر ادارات و مدارس، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز در استان زنجان مصرف شده که نسبت به روز قبل کاهش داشته است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: از عصر روز گذشته صنایعی که از شبکه گازرسانی خارج شده بودند، دوباره به شبکه بازگشته ولی برای برخی صنایع محدودیت‌ و سقف مصرفی تعیین شده است.

این مسئول از شهروندان خواست تا دمای رفاه را برای برقراری شبکه برای همه مشترکان عنوان کرد: بهینه‌سازی مصرف و صرفه‌جویی مشترکان خانگی و غیرعمده، بهترین اقدام برای جبران کمبود گاز و جلوگیری از قطعی گاز صنایع در زمستان است.

رابطی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷۷ هزار و ۴۴۹ مشترک در استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: هر مشترک گاز تنها با کاهش یک درجه سانتی‌گراد دمای محیط می‌تواند تا ۶ درصد در کاهش میزان مصرف گاز نقش داشته و صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف کل که زمینه‌ساز تامین پایدار گاز و نبود افت فشار در استان خواهد بود را فراهم کند.

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان یادآور شد: استمرار گردش چرخ صنعت، در گرو مدیریت مصرف گاز توسط مشترکان خانگی و مدیریت مصرف بهینه است که از همه مصرف‌کنندگان بخش‌های مختلف مخصوصا مشترکان خانگی، صنایع کوچک و عمده درخواست می‌شود با اعمال صرفه‌جویی در مصرف گاز، این شرکت را در تامین جریان پایدار گاز یاری کنند.