گازبهای کوره‌های آجرپزی مستثنی از نرخ خوراک گاز پتروشیمی محاسبه می‌شود
گازبهای کوره‌های آجرپزی مستثنی از نرخ خوراک گاز پتروشیمی محاسبه می‌شود
 گزارش کمیسیون انرژی در خصوص طرح یک فوریتی استفساریه بند (ط) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرائت شد.
مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در جلسه علنی امروز مجلس گفت: موضوع استفساریه این بود که ‫با توجه به بند «ط» تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور مصوب ۲۶/ ۱۲/ ۱۳۹۹ آیا کوره‌های آجرپزی مشمول این بند می‌باشد و گازبهای آن مطابق ده درصد (۱۰%) نرخ متوسط قیمت خوراک پتروشیمی است؟ که پاسخ خیر بود. کوره‌های آجرپزی مشمول بند «ط» تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور نیست و گازبهای آن مطابق کسب و خدمات تجاری محاسبه می‌گردد. ‬
به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: این موضوع در تاریخ ۲۰ دی ماه در کمیسیون مطرح شد، طبق این بند سایر صنایع با توجه به نرخ سود ۱۰ درصد خوراک پتروشیمی‌ها بود، اما به دلیل مشکلاتی که برای کوره‌های آجر پزی ایجاد شد این استفساریه تهیه و در کمیسیون بررسی شد.اما محمدتقی نقد علی که موافق تصویب این استفساریه بود در صحن مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی و همکاران با دید باز به مسائل اقتصادی نگاه می‌کنند، قانون گذار در قانون بودجه ۱۴۰۰ پایه قیمت را بر قیمت صنایع پردرآمد مانند پتروشیمی مقرر کرده است، اما صنعت آجرپزی صنعتی است که مسکن ما به آن وابسته است، اگر قیمت گاز تحویلی را بر مبنای خوراک تحویلی به پتروشیمی بدهیم، گویا قیمت اجر را هر روز دچار تزلزل کرده‌ایم.