۲۰ درصد برق آرامستان کرج با انرژی خورشیدی تامین می‌شود
۲۰ درصد برق آرامستان کرج با انرژی خورشیدی تامین می‌شود
رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج با اشاره به استفاده از نیروگاه خورشیدی برای تأمین بخشی از برق مصرفی این مجموعه عنوان کرد: این نیروگاه ۲۰ درصد برق مصرفی این مجموعه را تأمین می‌کند.

حمیدرضا عسگری رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که دو آرامستان بهشت سکینه (س) و بهشت علی (ع)، تحت مدیریت شهرداری کرج اداره می‌شوند، گفت: آرامستان بهشت سکینه (س) با بیش از ۷۰ هکتار مساحت، میزبان ۱۱۰ هزار متوفی است و روزانه به حدود ۴۰ متوفی خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: می گوید: با توجه به مهاجرپذیر بودن کرج، بخش عمده‌ای از متوفیان انتقالی به بهشت سکینه (س)، به شهر‌های دیگر انتقال داده می‌شوند.

عسگری عنوان کرد: آرامستان بهشت علی (ع) هم ۲۲۰ هکتار مساحت دارد که بهره‌برداری از آن به‌صورت فاز به فاز از شهریور ۹۷ آغازشده است.  سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج دو سال متوالی به‌عنوان واحد سبز برتر شناخته‌شده و به‌عنوان تنها آرامستان سبز کشور مطرح‌شده است.

وی با اشاره به استفاده از نیروگاه خورشیدی برای تأمین بخشی از برق مصرفی این مجموعه عنوان کرد: این نیروگاه ۲۰ درصد برق مصرفی این مجموعه را تأمین می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: احداث قبور پیش‌ساخته برای اولین بار در کرج، احداث پایگاه اورژانس، احداث مجموعه خدماتی – رفاهی با مشارکت بخش خصوصی، احداث باغ گیاهان قرآنی و احداث خانه مادر و کودک برای اولین بار در کشور برای نگهداری موقت از کودکان زیر ۶ سال، بخش دیگری از خدمات صورت گرفته طی دو سال اخیر بوده است.

عسگری اظهار داشت:علاوه براین، طرح جامع آرامستان‌های کرج هم در مرحله تصویب قرار دارد و با این اقدام شاهد اتفاقات بهتری در این مجموعه خواهیم بود.