آمادگی یکی از بزرگترین مزارع بادی برای بهره برداری
آمادگی یکی از بزرگترین مزارع بادی برای بهره برداری
خبر‌ها حاکی از این است که یکی از بزرگترین مزارع بادی فراساحلی جهان برای عملیات کامل آماده شده است.

به گزارش نبض انرژی، به گفته شرکت برق آلمان RWE، راه اندازی توربین در یکی از بزرگترین نیروگاه‌های بادی فراساحلی جهان کامل شده است و عملیات کامل آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.
مزرعه بادی فراساحلی تریتون نول ۸۵۷ مگاواتی در آب‌های سواحل شرقی انگلستان قرار دارد و از ۹۰ توربین بادی شرکت دانمارکی Vestas استفاده می‌کند.
RWE روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مزرعه بادی تریتون نول الکتریسیته کافی برای رفع نیاز‌های حدود ۸۰۰ هزار خانه در سال تولید خواهد کرد. سرمایه گذاری در این پروژه حدود ۲ میلیارد پوند (حدود ۲.۷۴ میلیارد دلار) است.
شرکت برق آلمان ۵۹ درصد از سهام تریتون نول را دارد. صاحبان دیگر آن Kansai Electric Power و J-Power هستند که به ترتیب ۱۶% و ۲۵% سهام دارند و RWE مسئول ساخت، بهره برداری و نگهداری پروژه است.
دریای شمال و جایی که تریتون نول در آن قرار دارد، محل اسقرار تعدادی تأسیسات بادی در مقیاس بزرگ است. این‌ها شامل توسعه مزرعه بادی ۱.۲ گیگاواتی هورنسی است که در آب‌های یورک‌شر واقع شده و از ۱۷۴ توربین استفاده می‌کند.
پروژه‌های بزرگ برنامه ریزی شده برای دریای شمال شامل مزرعه بادی Dogger Bank است که پس از تکمیل ظرفیت کل آن ۳.۶ گیگاوات خواهد بود. توسعه این پروژه در سه فاز در حال انجام است.
مقامات بریتانیا خواهان ۴۰ گیگاوات ظرفیت بادی فراساحلی تا سال ۲۰۳۰ هستند. اتحادیه اروپا که بریتانیا در ژانویه ۲۰۲۰ آن را ترک کرد، ۳۰۰ گیگاوات باد دریایی را تا اواسط این قرن هدف قرار داده است.
اولین تأسیسات بادی فراساحلی آمریکا، مزرعه بادی ۳۰ مگاواتی بلاک آیلند در آب‌های رود آیلند، در اواخر سال ۲۰۱۶ فعالیت تجاری خود را آغاز کرد.