اجرای آزمون دوره‌ای بیش از 2500 نازل عرضه سوخت مایع در استان اردبیل
اجرای آزمون دوره‌ای بیش از 2500 نازل عرضه سوخت مایع در استان اردبیل
مدیرکل استاندارد استان اردبیل از اجرای آزمون دوره ای بیش از 2500 نازل عرضه سوخت مایع در استان اردبیل خبرداد.

هاشم علایی ۲۵ دی ماه در تشریح عملکرد  سال 1400 در حوزه آزمون ادواری نازل های عرضه سوخت مایع  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد 2525 نازل عرضه سوخت مایع( بنزین و گازوئیل) در اردبیل و تمام شهرستان‌های تابعه استان مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت.

به گزارش نبض‌انرژی،علایی مدیرکل استاندار اردبیل با بیان اینکه تعداد 849 نازل سوخت مایع در جایگاه های سوخت استان فعال می باشد، افزود: در مجموع تعداد 2525 آزمون بر روی این تعداد نازل انجام شده است که از این مجموع، تعداد 5 مورد مغایرت جزئی مشاهده شده است که پس از تنظیمات لازم و رفع ایراد و تصدیق مجدد مجوز فعالیت صادر می شود.

به گفته وی در این زمینه 154 درصد برنامه عملیاتی پیش بینی شده، تحقق یافته است.

علایی افزود: کارشناسان این اداره کل، بازرسان آزمایشگاه تایید صلاحیت شده همکار و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان، به صورت دوره ای از جایگاه های عرضه سوخت مایع استان بازرسی انجام داد و پس از انجام آزمون های فنی نازل ها بر اساس استاندارد ملی و روش اجرایی سازمان ملی استاندارد ایران و تائید آن با نصب برچسب آزمون دوره ای بر روی آن دستگاه، صحت عملکرد نازل را تصدیق می کنند.

به گفته مدیرکل استاندارد اردبیل در صورت عدم صحت عملکرد، تا زمان رفع نقص و انجام آزمون مجدد با همکاری شرکت نفت از فعالیت نازل مورد نظر جلوگیری می‌شود.

وی در پایان از شهروندان خواست در جایگاه های سوخت قبل از سوخت گیری حتما به برچسب صحت عملکرد نصب شده روی نازل توجه داشته و سپس اقدام به سوخت گیری کنند.