منبع تامین سوخت استاندارد یورو چهار اهواز تغییرکرد
منبع تامین سوخت استاندارد یورو چهار اهواز تغییرکرد
بنزین و گازوییل یورو چهار کلانشهر اهواز از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در استان هرمزگان تامین می‌شود.

مدیرشرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت:بنزین و گازوییل یورو چهار کلانشهر اهواز سال‌ها از پالایشگاه نفت شازند اراک به وسیله تانکر‌های نفتکش حمل می‌شد، ولی با افزایش تولید بنزین و گازوییل یورو چهار در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، منبع تامین سوخت استاندارد یورو چهار اهواز تغییرکرد.

نعمت‌الله نجفی اظهار داشت:هم‌اکنون روزانه یک میلیون لیتر بنزین و ۵۰۰هزار لیتر گازوییل یورو چهار از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به اهواز منتقل می‌شود.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: سوخت مورد نیاز کلانشهر اهواز با کشتی نفتکش به بندر نفتی ماهشهر منتقل و سپس با لوله به انبار نفت نظامیه اهواز در ۱۰کیلومتری شمال این شهر انتقال و ذخیره‌سازی می‌شود.

به گفته وی هم اکنون تولید بنزین و گازوییل یورو چهار پالایشگاه نفت آبادان پاسخگوی نیاز سوختی کلانشهر اهواز نیست.

نجفی با اشاره به الزام کلانشهر‌های کشور به استفاده از سوخت یورو چهار در محدوده شهری افزود:بنزین یورو چهار برای خودرو‌های سواری و گازوییل برای اتوبوس‌های درون شهری مورد استفاده قرارمی‌گیرد تا میزان آلودگی هوا تا حدی کاهش یابد.

خودرو‌ها یک از منابع اصلی آلودگی هوا در کلانشهر اهواز هستند که با تغییرات جوی و نشست هوا (اینورژن) که معمولا” در ماه‌های سرد سال رخ می‌دهد هوای این شهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

در پاییز و زمستان امسال دست کم چهار بار هوای کلانشهر اهواز به علت آلودگی جوی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و روز دوشنبه هفته گذشته ۲۰ دی ماه به علت بالا رفتن میزان آلاینده‌های جوی، کار اداری در این کلانشهر با ۲ ساعت تاخیر شروع شد.

منبع اصلی تامین سوخت استان خوزستان پالایشگاه نفت آبادان است. این پالایشگاه که تا پیش از جنگ تحمیلی بزرگترین پالایشگاه جهان بود هم اکنون ۲۵درصد فراورده‌های سوختی مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.