برنامه آمازون برای استفاده از وَن برقی
برنامه آمازون برای استفاده از وَن برقی
آمازون اعلام کرده که از سال ۲۰۲۴ هزاران ون برقی Ram ProMaster را خریداری خواهد کرد.

به گزارش نبض انرژی ، در این بیانیه‌ای در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ آمده است: «آمازون به عنوان بخشی از یک توافق جداگانه با شرکت خودرو سازی استلانتیس، اولین مشتری تجاری برای خودروی الکتریکی Ram ProMaster جدید این شرکت خواهد بود؛ که در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود. آمازون این وسایل نقلیه را در مسیر‌های سراسر ایالات متحده مستقر خواهد کرد. استلانتیس و آمازون به عنوان بخشی از توافق بلندمدت، هر سال هزاران BEV ProMaster را وارد جاده خواهند کرد.»
آمازون هزاران ون تحویل را از مرسدس، فورد و استلانتیس خریداری کرده است. این شرکت با وجود اینکه ۲۰ درصد از سهام شرکت خودروسازی ریویان را در اختیار دارد و انتظار دارد ۱۰۰ هزار ون تحویل الکتریکی را خریداری کند، نیازش به چنین وسایل نقلیه آنقدر زیاد است که برای دریافت صد‌ها هزار بسته تحویلی، به خرید کامیون از تولیدکنندگان سنتی ادامه خواهد داد.
Ram ProMaster آینده با باتری، اولین مدل تمام الکتریکی این برند خواهد بود که در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به عنوان رقیب E-Transit فورد و Rivian EDV معرفی شود. Inside EVs می‌گوید استلانتیس هنوز هیچ جزئیاتی در مورد ون تحویل الکتریکی خود فاش نکرده است، اما انتظار می‌رود این ون بر اساس Ram ProMaster به روز شده ۲۰۲۲ باشد که در اوت گذشته رونمایی شد. سخنگوی آمازون به CNBC گفت که قرارداد استلانتیس بر قرارداد فعلی این شرکت با ریویان تأثیری ندارد.
یکی از سخنگویان ریویان می‌گوید که این اعلام، خبر خوبی برای صنعت، ریویان و آمازون است. ناوگان‌های بزرگ متمرکز بر برق رسانی و بی طرفی کربن نشان دهنده یک پیروزی برای ماموریت هر دو شرکت است. ما انتظار داریم که آمازون وسایل نقلیه را از بسیاری از ارائه دهندگان خریداری کنند؛ مشارکت ما با آن‌ها دست نخورده، پر رونق و رو به رشد است.
برای طرفداران خودرو‌های برقی، خبر خوب این است که استلانتیس در حال برنامه ریزی برای معرفی یک ون الکتریکی در سال آینده است. می‌توان حدس زد که پلتفرم و پیشرانه اصلی آن وسیله نقلیه مشابه پلتفرم وانت برقی Ram آینده خواهد بود که با Chevy Silverado EV و Ford F-۱۵۰ Lightning رقابت می‌کند.