معاون وزیر نفت: طرح «بنزین برای همه» از ابتدای بهمن ماه به شرط مهیا بودن زیرساخت‌ها اجرا می‌شود
معاون وزیر نفت: طرح «بنزین برای همه» از ابتدای بهمن ماه به شرط مهیا بودن زیرساخت‌ها اجرا می‌شود
معاون برنامه ریزی وزارت نفت با بیان اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حال تهیه زیرساخت‌های لازم نرم افزاری و سخت افزاری است برای اجرای طرح «بنزین برای همه» است، گفت: هر زمان که زیرساخت‌ها و قابلیت استفاده از شرایط سخت افزاری و نرم افزاری برای مردم فراهم شد، این طرح اجرایی خواهد شد؛ ممکن است اول بهمن ماه یا بعد از آن باشد.

هوشنگ فلاحتیان در مورد اجرای طرح «بنزین برای همه»، اظهار داشت: در حال حاضر اجرای این طرح برای کل کشور مطرح نیست و قرار است یک طرح پایلوتی در دو منطقه کیش و قشم اجرایی شود.

به گزارش نبض‌انرژی،وی ادامه داد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در حال تهیه زیرساخت‌های لازم نرم افزاری و سخت افزاری است و هر زمان که این زیرساخت‌ها آماده شود، اجرای طرح «بنزین برای همه» را انجام خواهند داد.

معاون برنامه ریزی وزارت نفت عنوان کرد: هر زمان که این زیرساخت‌ها به معنای واقعی آمادگی کامل برای اجرای این طرح را پیدا کرد، طی مراحلی آنرا در موقعیت‌های کوچک اجرایی کرده و نقاط قوت و ضعف آنرا مورد بررسی قرارداده و گزارش آنرا به مسئولان کشور ارائه می‌کنیم.

وی با اشاره به زمان اجرای این طرح در کیش و قشم، افزود: هر زمان که زیرساخت‌ها و قابلیت استفاده از شرایط سخت افزاری و نرم افزاری برای مردم فراهم شد، ممکن است اول بهمن ماه یا بعد از آن باشد، این طرح اجرایی خواهد شد.

فلاحتیان افزود: در رابطه با اجرایی شدن این طرح دستگاه‌های مختلفی از جمله وزارت ارتباطات، وزارت نفت، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، سازرمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون مسئولیت‌هایی را برعهده دارند لذا هماهنگی‌ها در حال انجام است.

معاون برنامه ریزی وزارت نفت با بیان اینکه نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های این طرح در حال تکمیل اند، خاطرنشان کرد: پس از بهره برداری کامل از سیستم‌ها این طرح به صورت آزمایشی در کیش و قشم اجرایی خواهد شد.

 

میزان