بهای نفت خام در بازار‌های جهانی کاهش یافت
بهای نفت خام در بازار‌های جهانی کاهش یافت
به دلیل افزایش موارد ابتلا به سویه امیکرون در اکثر کشور‌های جهان و اعمال دوباره برخی محدودیت‌های کرونایی، قیمت نفت خام بار دیگر نزولی شد.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از خبرگزاری رویترز، سرمایه گذاران این روز‌ها بار دیگر به دلیل اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی و لغو برخی پرواز‌های داخلی و بین المللی در کشور‌های بزرگ جهان از جمله بخش‌هایی از چین، کانادا و برخی کشور‌های اروپایی نسبت به آینده قیمت نفت و میزان عرضه و تقاضا تردید دارند.

از این رو، قیمت نفت خام برنت دریای شمال امروز با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۴۳ درصد کاهش، ۷۸ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

براساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت تا به حال بیش از ۳۰۴.۸۷ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۵ میلیون و ۸۳۴ هزار نفر آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

شرکت‌های انرژی آمریکا اعلام کرد در سال جدید میلادی قرار است تعداد بیشتری از دکل‌های نفت و گاز طبیعی فعالیت خود را از سر بگیرند که این امر به معنای افزایش عرضه نفت به بازار خواهد بود.

اعتراضات مردمی در شهر‌های بزرگ قزاقستان از جمله آلماتی نیز بر نوسانات این روز‌های بازار‌های نفتی بی تاثیر نبوده است. اپراتور‌های نفتی قزاقستان اعلام کرده اند به دلیل پیوستن برخی کارمندان شرکت‌های نفتی در قزاقستان به جمع معترضان در روز‌های اخیر تولید نفت خام در این کشور کاهش یافته است.