صادرات نفت عراق به آمریکا کاهش یافت
صادرات نفت عراق به آمریکا کاهش یافت
صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته به میانگین ۲۲۶ هزار بشکه در روز رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که میانگین صادرات روزانه نفت عراق به آمریکا طی هفته گذشته به ۲۲۶ هزار بشکه رسید.
در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده: آمریکا طی هفته گذشته به طور میانگین ۵ میلیون و ۲۴۲ هزار بشکه در روز از ۹ کشور نفت وارد کرده است.
آمریکا طی هفته گذشته روزانه به طور میانگین ۲۲۶ هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده و این رقم نشان دهنده کاهش واردات نفتی آمریکا از عراق نسبت به دو هفته گذشته است که ۲۶۸ هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده بود.

به گزارش نبض‌انرژی،اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا به طور میانگین ۳.۸۰۳ میلیون بشکه در روز، عربستان ۴۱۸ هزار بشکه در روز، مکزیک ۲۲۶ هزار بشکه و روسیه ۱۵۱ هزار بشکه در روز بوده است.
آمریکا همچنین به طور میانگین ۱۲۷ هزار بشکه در روز از برزیل و ۹۵ هزار بشکه از اکوادور، و ۷۹ هزار بشکه در روز از ترینیداد توباگو، کلمبیا ۶۴ هزار بشکه در روز و نیجریه ۵۳ هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده است.
آمریکا پرمصرف‌ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه ۱۹.۴ میلیون بشکه که ۱۹.۷ درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می‌دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.