مصرف مازوت در نیروگاه ری ممکن نیست/ بازسازی نیروگاه طی چند سال آینده
مصرف مازوت در نیروگاه ری ممکن نیست/ بازسازی نیروگاه طی چند سال آینده
مدیرعامل نیروگاه ری گفت: با توجه به مصرف و اهمیت تامین ولتاژ و کنترل ولتاژ جنوب تهران و صنایع جنوب تهران، نوسازی و بازسازی واحد‌های قدیمی در حال انجام است.
حمید بادرستانی با اشاره به آخرین وضعیت سوخت رسانی به نیروگاه ری، گفت: نیروگاه ری گازسوز بوده و امکان مصرف سوخت مازوت در آن وجود ندارد.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه سوخت اصلی این نیروگاه گاز است، اما در شرایط اضطراری از گازوئیل هم استفاده می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۹۸ درصد سوخت نیروگاه گاز بوده و ۲ درصد از گازوئیل استفاده کرده است.

وی گفت: همه نیروگاه‌ها تولیدشان را وارد شبکه سراسری می‌کنند و همه استان‌ها از جمله استان تهران نیز از شبکه سراسری برداشت گاز را انجام می‌دهد.

بادرستانی با بیان اینکه تولید نیروگاه ری منحصر به استان تهران نیست،  افزود: اگر همه تولیدات نیروگاه ری از مدار خارج شوند هیچ مشکلی برای تامین برق تهران بوجود نمی‌آید.

مدیر عامل نیروگاه ری تصریح کرد: نیروگاه ری به تنهایی توانایی تامین برق موردنیاز استان تهران را ندارد و در حال حاضر نیز این استان از تولید برق سایر نیروگاه‌های دیگر استفاده می‌کند.

وی افزود: البته ۱۰ درصد مصرف برق شهر تهران را نیروگاه ری تامین کرده یعنی ۲ تا ۲ ونیم ساعت از برق شبانه روزی شهر تهران را تامین می‌کند.

نیروگاه ری آلودگی هوا ایجاد نمی‌کند

بادرستانی با بیان اینکه نیروگاه ری یک نیروگاه قدیمی و مربوط به ۴۰ سال قبل است، تصریح کرد: با توجه به مصرف و اهمیت تامین ولتاژ و کنترل ولتاژ جنوب تهران و صنایع جنوب تهران، نوسازی و بازسازی واحد‌های قدیمی در حال انجام است.

مدیرعامل نیروگاه ری گفت: ان‌شاءلله طی چندسال آینده کلیه واحد‌های نیروگاه نوسازی شده و تبدیل به یک نیروگاه با کیفیت،  با راندمان بالا و مجهز به تکنولوژی روز و با حداقل آلایندگی و تلفات خواهد شد.

بادرستانی با اشاره به ایجاد آلایندگی توسط نیروگاه ری، افزود: با توجه به اینکه ۹۸ درصد سوخت نیروگاه ری گاز است لذا آلودگی هوا ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به اهمیت نوسازی واحد‌های نیروگاه ری، خاطرنشان کرد: نوسازی واحد‌های نیروگاه باعث می‌شود حداقل آلایندگی نیز از بین برود و راندمان نیروگاه بالا رود.