استخراج رمزارز چه مقدار انرژی مصرف می‌کند؟
استخراج رمزارز چه مقدار انرژی مصرف می‌کند؟
بسیاری از مردم در مورد رمزارز‌هایی مانند بیت کوین خوشبین هستند؛ اما مخالفان به نقصی بزرگ اشاره می‌کنند و آن اینکه استخراج ارز دیجیتال بسیار انرژی بَر است.

به گزارش نبض انرژی، در این مطلب بررسی می‌کنیم که چه مقدار انرژی توسط استخراج رمزارز مصرف می‌شود.
شاخص مصرف برق بیت‌کوین کمبریج نشان می‌دهد که بیت‌کوین، گسترده‌ترین شبکه رمزارز استخراج‌شده است وسالیانه ۱۲۲.۸۷ تراوات ساعت برق مصرف می‌کند (بیش از هلند، آرژانتین یا امارات متحده عربی). یک تراکنش بیت کوین تنها ۲۱۰۶.۳۷ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند که برابر با مقدار برق مصرف شده توسط یک خانواده متوسط آمریکایی در طول ۷۲.۲ روز است.
Digiconomist تخمین می‌زند که شبکه اتریوم سالانه ۹۹.۶ تراوات ساعت برق مصرف می‌کند که بیشتر از نیاز فیلیپین یا بلژیک است. یک تراکنش واحد اتریوم به ۲۲۰.۰۵ کیلووات ساعت برق نیاز دارد که همان مقدار برقی است که یک خانوار آمریکایی به طور متوسط در ۷.۴۴ روز مصرف می‌کند.

بیش از ۱۵۰۰۰ رمزارز مختلف و بیش از ۴۰۰ صرافی در سرتاسر جهان وجود دارد. هیچ یک از گزارش‌ها یا محاسبات استفاده از انرژی رمزارزها، انرژی صرف شده برای توسعه کوین‌های جدید یا ارائه خدمات برای آن‌ها را محاسبه نمی‌کنند.
مقدار انرژی مصرف شده توسط ماینینگ احتمالاً در طول زمان افزایش می‌یابد، زیرا پذیرش کریپتو توسط کاربر افزایش یافته است. استخراج رمزارز‌ها فرآیندی رقابتی است و از آنجایی که بلاکچین‌های رمزنگاری طولانی‌تر می‌شوند؛ قدرت محاسباتی مورد نیاز هم افزایش می‌یابد. افزایش نیاز به توان محاسباتی منجر به مصرف انرژی بیشتر توسط شبکه‌های کریپتو می‌شود.
چرا استخراج رمزارز به انرژی نیاز دارد؟
درست مانند استخراج طلای فیزیکی، استخراج بیت کوین یا دیگر ارز‌های دیجیتال مقادیر زیادی انرژی مصرف می‌کند. الزامات سخت افزاری گران قیمت و برق فراوان برای تامین انرژی آن موانعی را برای ورود ایجاد می‌کند که به نوبه خود کنترل کل شبکه رمزارز را برای گروه کوچکی از ماینر‌ها بسیار دشوار می‌کند.
طرفداران رمزارز بر این باورند که این ساختار غیرمتمرکز مزایای زیادی نسبت به سیستم‌های متمرکز دارد، زیرا شبکه‌های ارز‌های دیجیتال می‌توانند بدون اتکا به هیچ واسطه قابل اعتماد مانند بانک مرکزی کار کنند. ماینر‌ها به جای هر مرجع متمرکز، از مقادیر زیادی قدرت محاسباتی برای کار و حفظ امنیت شبکه ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کنند.
اثرات زیست محیطی استخراج ارز‌های دیجیتال
به گفته Digiconomist، استخراج بیت کوین سالانه حدود ۹۶ میلیون تن دی اکسید کربن تولید می‌کند که برابر با مقدار تولید شده توسط برخی کشور‌های کوچکتر است. استخراج اتریوم سالانه بیش از ۴۷ میلیون تن دی اکسید کربن تولید می‌کند.
محققان دانشگاه کمبریج گزارش دادند که بیشترین استخراج بیت کوین (حدود ۳۵ درصد در سال ۲۰۲۱) در ایالات متحده انجام شده است.
ایالات متحده بیشتر برق خود را از طریق سوزاندن سوخت‌های فسیلی به دست می‌آورد. قزاقستان، کشور دیگری است که بیشتر انرژی خود را از سوخت‌های فسیلی تامین می‌کند و پس از ایالات متحده آمریکا ۱۸ درصد از استخراج بیت‌کوین در جهان را به خود اختصاص داده است. در نتیجه این دو کشور مسئول اکثر استخراج بیت کوین در جهان هستند.