صادرات نفت ونزوئلا دو برابر شد
صادرات نفت ونزوئلا دو برابر شد
صادرات نفت ونزوئلا در دسامبر که این کشور با وجود تحریم‌های آمریکا موفق شد تولید هیدروکربن‌ها را افزایش دهد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شد.

میانگین صادرات نفت ونزوئلا در دسامبر به ۶۱۹ هزار بشکه در روز رسید. این کشور که یکی از اعضای مؤسس اوپک است، با واردات میعانات ایران که به بهبود تولید کمک کرده است، صادراتش را برای سومین ماه متوالی افزایش داد.

به گزارش نبض‌انرژی،شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا اعلام کرد تولید نفت در دسامبر از مرز یک میلیون بشکه در روز عبور کرد و میانگین تولید روزانه در این ماه ۶۲۵ هزار بشکه در روز بود.

صادرات نفت ونزوئلا به دنبال رشد سالانه ۵۰ درصدی قیمت نفت برنت که بزرگترین رشد قیمت سالانه از سال ۲۰۱۶ بود، رشد کرده است. این افزایش در شرایطی روی می‌دهد که اوپک و متحدانش احتمالاً عرضه نفت را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ که مازاد عرضه کمتر از حد انتظار خواهد بود، افزایش می‌دهند.

با این حال هنوز معلوم نیست آیا این افزایش صادرات پایدار خواهد بود یا خیر زیرا چین که بزرگترین خریدار نفت ونزوئلاست، همچنان به کنترل بخش انرژی ادامه می‌دهد. پالایشگاه‌های نفت خصوصی در چین در مرکز ادعاهای مربوط به تخلفات مالیاتی و عدم پایبندی به مقررات محیط زیستی قرار دارند. ابر نفتکش‌های حامل نفت ونزوئلا که به مقصد آسیا رفته‌اند، ماه‌هاست در سواحل سنگاپور و مالزی منتظر خریداران چینی هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمریکا تحریم‌ها علیه دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را در سال ۲۰۱۷ تشدید کرد و دسترسی این کشور آمریکای جنوبی به پالایشگاه‌های آمریکایی را قطع کرد. این کشور در نتیجه این اقدام و کنار رفتن خریداران هندی و اسپانیایی، به شیوه‌هایی مانند تغییر نام نفت خود برای پنهان کردن مبدا آن و دور زدن تحریم‌ها متوسل شد.

ایسنا