خاموشی چراغ تولید با روشنی برق ماینرها| گاوهای بیت کوین باز
خاموشی چراغ تولید با روشنی برق ماینرها| گاوهای بیت کوین باز
ساری- کشفیات مقادیر توجهی از رمزارزها در مرغداری ها و دامداری های متروکه درحالی است که این معادن مجازی، برق تولید و واحدهای صنعتی را نشانه رفته اند تا آن را خاموش کنند.

رشد قارچ گونه مزارع استخراج رمز ارز و سو استفاده از مرغداری‌ها و دامداری‌های متروکه در حالی است که بخش صنعت و تولید مازندران با ضعف و کمبود انرژی روبرو است.

طی سال قبل دو هزار و ۵۰۰ دستگاه و امسال تاکنون ۹۵۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در مازندران کشف شد که برق مصرف آنها می‌تواند چراغ خانه‌ها و کارخانه‌های یک شهر را طی یکسال روشن کند.

به گزارش نبض‌انرژی،هرچه بر چراغ رمزارزها افزوده می‌شود، چراغ خانه‌ها و واحدهای تولیدی خاموش می‌شود و رشد مصرف برق این مزارع غیرمجاز، محدودیت تولید و انرژی سبب شده تا واحدهای تولیدی استان در فصل‌های مختلف با مشکل تأمین انرژی روبرو باشند.

کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه با کمک مقام قضائی و نیروهای انتظامی، جمع آوری رمزارزهای غیرمجاز را در برنامه قرار داده ایم، گفت: برخی از افراد در پوشش مرغداری و یا مداری‌های متروکه اقدام به راه اندازی ماینرهای غیرمجاز می‌کنند و این درحالی که این مسئله فشار زیادی را بر بخش صنعت و تولید و شبکه‌های برق وارد می‌کند.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار برخورد با تخلفات و برق دزدی غیرمجاز را از اولویت بیان کرد و گفت: پایش مناطق مختلف انجام می‌شود و از مردم و دهیاران برای ارائه خدمات بهتر و تأمین برق پایدار تقاضای همکاری داریم.

مصرف برق مزارع بیت کویین بالا است
وی با اظهار اینکه در حال حاضر پایداری شبکه در مقابل حوادث بالا رفته است، مصرف برق مزارع بیت کوین را بالا دانست و گفت: هر مزرعه برق ۱۰۰ سال یک واحد مسکونی را مصرف می‌کند و این مصرف بی رویه فشار زیادی به شبکه وارد می‌کنند.

خاموشی چراغ تولید با روشنی برق ماینرها| گاوهای بیت کوین باز

همچنین سید کاظم حسینی سرپرست مرکز توزیع برق مازندران نیز با اشاره به کشف ۹۵۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان اظهار داشت: از این تعداد ۱۸۶ مرکز غیرمجاز با سه هزار و ۵۰۰ دستگاه در حوزه توزیع برق استان کشف شده است.

وی با بیان اینکه این مزارع ۱۳ مگاوات از برق تولیدی استان را می بلعد اظهار داشت: نکته قابل توجه این که برخی مزارع به صورت حرفه‌ای و دقت در دامداری متروکه راه اندازی شده بود که با تلاش نیروی انتظامی ۷۵ دستگاه غیرمجاز رمز ارز از این مکان ضبط شده است.

نکته قابل توجه این که برخی مزارع به صورت حرفه‌ای و دقت در دامداری متروکه راه اندازی شده بود که با تلاش نیروی انتظامی ۷۵ دستگاه غیرمجاز رمز ارز از این مکان ضبط شده است

حسینی با اظهار اینکه مراکز غیرمجاز استخراج ارز سبب تخریب شبکه می‌شوند، از مردم خواست تا نسبت به معرفی مراکز غیرقانونی همکاری کنند و از اعمال مشوق‌هایی برای معرفی مشترکان برق غیرمجاز و بیت کویین در استان خبر داد.

در عین حال سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران نیز با اشاره به کشف یک مزرعه غیرمجاز و بزرگ رمزارز در استان گفت: این مزرعه در یکی از دامداری‌های متروکه در روستایی آمل فعالیت می‌کرد که ارزش تخلف آن بیش از ۳۲ میلیارد ریال بوده است.

وی با تاکید براینکه هرگونه فعالیت اقتصادی غیرمجاز سبب اخلال در نظام اقتصادی می‌شود، مصرف کالاهای قاچاق را سبب ضربه زدن به تولید داخلی دانست.

سال گذشته نیز دو هزار و ۵۰۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در مازندران کشف شد که بیش از هفت هزار مگاوات ساعت برق مصرف کرده بودند و با جمع آوری آن برای سه هزار مشترک در سال برق تأمین شده است.

خاموشی چراغ تولید با روشنی برق ماینرها| گاوهای بیت کوین باز

بخش صنعت با مشکل تأمین برق پایدار روبرو است
رشد مصرف سالانه شبکه بیت کویین و محدودیت شبکه و تولید انرژی و برق در استان مازندران نوعی غارت بخش قابل توجهی از منافع عمومی و ملی است. یک کارشناس اقتصادی با اظهار اینکه فعالیت رمزارزهای غیرمجاز و تلفات انرژی در حالی است که بخش تولید و صنعت با مشکلات عدیده ای برای تأمین انرژی و برق پایدار روبرو است.

محمد احمدی با اظهار اینکه رشد افسارگسیخته و غیرمجاز بیت کویین و به تبع آن رشد مصرف برق، سبب بروز خاموشی‌هایی طی سال‌های اخیر در زمستان و تابستان شده است، گفت: به طور میانگین ۲۰ درصد کمبود و قطعی‌های برق ناشی از انرژی بیت کوین های غیرمجاز بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت رمز ارزهای غیرمجاز تبعات اقتصادی بالایی را برای استان و کشور دارد، گفت: تورم و بیکاری از جمله پیامدهای تعطیلاتی واحدهای تولیدی ناشی از قطع مکرر انرژی خواهد بود و این پدیده شوم امنیت اقتصادی و تأمین انرژی پایدار را به مخاطره می‌اندازد.

احمدی با اظهار اینکه انرژی مورد نیاز برای استخراج هر ماینر ۳۰۰ مگاوات ساعت است، اظهار داشت: با این میزان می‌توان چراغ خانه‌های زیادی و یا واحدهای تولیدی را روشن کرد و به حرکت درآورد.

استخراج ارزهای مجازی و حاشیه سود بالا و نرخ ارز برق، پای بسیاری از جوانان را در مناطق کشاورزی و دامپروری به این موضوع باز کرده است و این موضوع فشار زیادی را بر شبکه‌های برق وارد کرده است.