بازدید رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب از سه شرکت تولیدی در صنعت برق کشور
بازدید رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب از سه شرکت تولیدی در صنعت برق کشور
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب با هدف حمایت از ساختِ داخل و تسهیل و تسریع محصولات ساختِ داخل از شرکتهای تولید کننده؛ «سیم و کابل ابهر»، «ایران ترانسفو» و «پارس سوئیچ» بازدید به عمل آورد.

به گزارش نبض انرژی به نقل از پایگاه خبری شرکت مادر تخصصی ساتکاب، مجتبی اکبری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب، همراه با اعضای هیات مدیره و تنی چند از مدیران شرکت مادر تخصصی ساتکاب، از شرکتهای «سیم و کابل ابهر» تولید کننده سیم و کابل فشار ضعیف و قوی»، «شرکت ایران ترانسفو» و «شرکت پارس سوئیچ» تولید کننده محصولات و کالاهای برق بازدید به عمل آورد.

اکبری ضمن بازدید از کارخانجات سیم و کابل ابهر، «تولید کننده کابل های فشار ضعیف و قوی»، نشستی با مدیران ارشد، برگزار کرد و درباره محصولات تولید شده این مجموعه و ظرفیتهای تولیدِ فعلی و تولید کابل های دریایی در آینده نزدیک و تامین نیازِداخلی و دستیابی به بازار صادراتی و چالش های پیشِ رو گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، مجتبی اکبری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب، ضمن بازدید از خطوط و ظرفیت های مطلوبِ تولیدِ این کارخانه و ضرورت حمایت از پتانسیل های موجود اظهار داشت:
حمایت از تولیدکنندگان با هدفِ حمایت از ساختِ داخل و توسعه صادرات از جمله سیاستهای از پیش تعریف شده ساتکاب می باشد و امید است، با حمایت از چنین کارخانه هایی، بسترِ مناسب برای حضور در عرصه تولید و حضور در بازارهای خارجی بیش از پیش فراهم گردد.

اکبری ضمن تاکید بر آمادگی هر چه بیشتر، جهتِ حمایت از ساختِ داخل و حضور در بازارهای خارج از کشور افزود:
«حمایت از شرکتهای تولیدکننده داخلی در حوزه صنعت آب و برق»، از جمله اصولی است که ساتکاب در راستای وظایف محول شده از سوی وزارت نیرو نسبت به اجرای آن اهتمام داشته و این امر مسلماً در حوزه تولید در شرکتهای تولیدکننده کالای آب و برق اجرایی خواهد شد.

این گزارش همچنین حاکی است؛ مدیرعامل ساتکاب در ادامه همچنین ضمن بازدید از شرکت ایران ترانسفو، حمایت از شرکتهای دانش بنیان را جزو سیاستهای اصلی ساتکاب محسوب دانست که از انجام هر گونه اقدامی در این راستا کوتاهی نمی کند.

ظهیری مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو نیز در این بازدید، ضمن اشاره به عملیاتی شدنِ طراحی و تولید رآکتور برای نخستین بار در این شرکت و همچنین ساختِ ترانسفورماتور هوشمند با راندمان بالا تاکید کرد:
بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، در اسفند ماه سال جاری از «ترانسفورماتورهای 410» نیز رونمایی خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از تعاملات صورت گرفته تا کنون با شرکت مادرتخصصی ساتکاب و ایجاد نگاهِ جدید موجود در این زمینه یادآور شد:
«بی نیازی از واردات روغن ترانسفورماتورهای توزیع و فوق توزیع»، «افتتاح خط تولید سیم لاکی» و حرکت در مسیر بومی سازی و رفعِ نیاز داخلی از جمله اقدامات این شرکت محسوب می باشد که در صورت حمایت بیشتر مسلماً ضمنِ صرفه جویی ارزی افزونتر، به نتایج مطلوبتری در حوزه اشتغالزایی و حمایت از ساختِ داخل دست خواهیم یافت.

بر اساس این گزارش، درادامه مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی ساتکاب، و هیات همراه، با حضور در محل شرکت پارس سوئیچ ضمن بازدید از این شرکت دانش بنیان، در جریان فعالیتهای این شرکت قرار گرفتند.

در این بازدید «قاسم کرمی» مدیرعامل شرکت پارس سوئیچ بعنوان یکی از شرکتهای تراز اول منطقه در صنعت برق، ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدِ داخل شرایط لازم برای توسعه فعالیت و توسعه صادرات نیز بیش از پیش فراهم شود.

در پایان مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساتکاب، نیز ضمن برگزاری نشستی با نمایندگان کارگری ضمن تاکید بر حمایت از این قشر، در مراسم تقدیر از زحمات این گروه نیز حضور یافت.

گفتنی است؛ در پایان تفاهم نامه ای در خصوص، تسریع و تسهیل هر چه بیشتر ساختِ محصولِ «تپ چنجر» با مدیریت شرکت مادرتخصصی ساتکاب بین شرکتهای، ایران ترانسفو، پارس سوئیچ و نیرو ترانس، با هدف خودکفایی هر چه بیشتر و حمایت از این محصول، منعقد شد.