تولید برق در مزرعه خورشید سمنان
تولید برق در مزرعه خورشید سمنان
سمنان با ایجاد سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید برق از خورشید، آب و مقیاس کوچک گاز سوز، رتبه دوم کشور در بخش استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان، گفت: ۵ شرکت بخش خصوصی در گرمسار و ایوانکی با احداث نیروگاه مقیاس کوچک گاز سوز به منظور کمک به تولید برق افزون بر ۲۴ مگاوات تولید دارند.

به گزارش نبض‌انرژی،علی اکبر صباغ از تمهیدات احداث نیروگاه برق آبی ۳ و نیم مگاواتی در سمنان در آینده نزدیک و گفت: متقاضیان ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی بخصوص در مناطق جنوبی سمنان و دامغان افزایش یافته و در حال حاضر ۴ و نیم مگاوات در دو بخش مقیاس کوچک و متوسط تولید و تحویل می‌شود
وی گفت: افزون بر ۳۰ مگاوات برق با جدیدترین دستاورد بومی سازی شده این صنعت که مجهز به ردیاب‌های خورشیدی و سامانه پایش دانش بنیان داخلی است در مراحل انعقاد قرار داد و مقدمات ساخت است.
حسینی نژاد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان نیز به ورود برخی واحد‌های صنعتی برای نصب و بهره برداری از صفحات خورشیدی در سقف سوله‌های سالن‌های تولید خود اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر در آمد زایی توجیه پذیر در دراز مدت، تامین بخشی از نیاز برقی استان بخصوص در فصول گرم و پر مصرف استان از اهداف راه اندازی و حمایت از این طرح است.