آبرسانی به 67 روستای مرکزی اجرایی می شود
آبرسانی به 67 روستای مرکزی اجرایی می شود
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: آبرسانی به 67 روستای استان مرکزی با هدف تامین آب آشامیدنی روستاهای محروم، در قالب انعقاد قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود. این طرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر 2124 میلیارد ریال ظرف مدت 30 ماه عملیاتی می‌شود.

یوسف عرفانی نسب افزود: با اجرای این قرارداد، 67 روستا در 5 شهرستان های ساوه، شازند، کمیجان، خنداب و خمین با جمعیتی بالغ بر 25 هزار و 239 نفر از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی ادامه داد: حجم عملیات در نظر گرفته در این طرح، شامل اجرای 176 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ساخت 5 مخزن ذخیره آب با ظرفیت 4100 مترمکعب، ساخت 6 باب ایستگاه پمپاژ آب و حفر و تجهیز 10 حلقه چاه آب آشامیدنی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: با امضای این قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که با هدف آبرسانی به روستاهای محروم کشور انجام شده، حدود 10 هزار روستا با هزینه‌ای بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند. بر این اساس سهم استان مرکزی از این قرار داد، 67 روستا است.