توسعه صنعت پتروشیمی، تنها راه جلوگیری ازخام فروشی
توسعه صنعت پتروشیمی، تنها راه جلوگیری ازخام فروشی
وزیر نفت گفت: جلوگیری از خام‌فروشی راهی جز توسعه صنعت پتروشیمی ندارد.

آقای جواد اوجی در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی با بیان اینکه امروز امید و دلگرمی بزرگی در بازدید از توانمندی‌های مجموعه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در من ایجاد شد و صنایع پتروشیمی به پشتوانه همین مراکز علمی و پژوهشی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: مواد خام در مجتمع‌های پتروشیمی به محصولات متنوع تبدیل می‌شوند که خود نماد جلوگیری از خام‌فروشی است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با اشاره به اینکه ۶۷ واحد پتروشیمی در کشور فعال است که محصولات باارزش تولید می‌کنند، افزود: پتروشیمی‌ها از ابتدای سال تاکنون ۹ میلیارد دلار به سامانه نیما عرضه کردند و برآورد می‌شود تا پایان سال این رقم به ۱۲ میلیارد دلار برسد.

وزیر نفت با بیان اینکه تقاضای محصولات پتروشیمی در بازار‌های جهانی روندی خیره‌کننده دارد و هرچه در این صنعت سرمایه‌گذاری کنیم، باز هم کم است، گفت: جایی بهتر از صنعت پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری نیست، طرح‌های تکمیل زنجیره، ارزشمند است.

اوجی با یادآوری اینکه ۱۵ هزار واحد صنعتی در کشور از خوراک واحد‌های پتروشیمی استفاده می‌کنند، ادامه داد: امروز حدود ۸۰ میلیون مترمکعب در صنعت پتروشیمی صرف سوخت و خوراک می‌شود که محصولات با ارزش تولید می‌کنند و از سوی دیگر روزانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب در بخش خانگی مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تدابیری اندیشه شده که قیمت خوراک را بشود ثابت دید و سرمایه‌گذار آسوده خاطر باشد، تصریح کرد: محصولات پتروشیمی کمتر دچار آسیب‌های تحریم شده و تنها راه جلوگیری از خام فروشی توسعه صنعت پتروشیمی است.