۴ مصوبه توافق شده مطالبات حوزه آب مردم استان لرستان در وزارت نیرو پیگیری می‌شود
۴ مصوبه توافق شده مطالبات حوزه آب مردم استان لرستان در وزارت نیرو پیگیری می‌شود
گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۴ مصوبه توافق شده مطالبات حوزه آب مردم لرستان به استاندار تحویل داده شده و پس از امضاء حتما پیگیری‌های لازم برای این خواسته‌های مردم لرستان انجام می‌شود.

داریوش حسن نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد ، اظهار داشت: کارفرمای سد معشوره آب نیرو است ولی با توجه به نخستین جلسه پیگیری مصوبات سفر که با حضور استاندار برگزار شد، قرار شد شرکت آب منطقه‌ای پیگیر مصوبات سفر شود.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر پیگیری عملیات اجرایی سد معشوره بود، افزود: در این راستا بنا بر این شد که مکاتبه‌ای از طریق استاندار با وزارت نیرو انجام شود همچنین بناست پس از این مکاتبه شرکت آب منطقه‌ای از طریق وزارت نیرو پیگیر مراحل اجرایی طرح شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: رونوشت مکاتبه آماده شده اما هنوز به امضای استاندار نرسیده و به محض به امضا رسیدن و ارسال به وزارت، پیگیری‌های لازم از طریق شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به چهار مصوبه توافق شده در سفر اخیر رئیس جمهور به لرستان در حوزه آب بیان کرد: نامه‌های هر چهار مصوبه به استاندار تحویل داده شده و پس از امضاء حتما پیگیری‌های لازم برای این چهار مصوبه و خواسته مردم لرستان انجام می‌شود.

حسن نژاد گفت: احداث سد معشوره، تامین آب دشت رومشکان از طریق سد سیمره، تامین آب کوهنانی از طریق سد خسروآباد و پرداخت خسارات اهالی روستاهایی که بر اثر آبگیری سد سیمره دچار خسارت شده‌اند، چهار مصوبه لرستان در حوزه آب‌ هستند.

وی با اشاره به لزوم اعطای اعتبار از محل تنش آبی، تصریح کرد: مصوبات گفته شده جدا از مصوبات قطعی شده هستند، این مصوبات غیر قطعی بوده و در سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، قول مساعد داده‌اند و ما نیز نهایت تلاش را برای پیگیری‌های لازم به کار می‌گیریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به روستاهای خسارت دیده از آبگیری سد سیمره، اظهار داشت: حدود 10‌ تا 12 روستا هستند که در پیگیری‌هایی که از طریق آب نیرو داشتیم خسارات اهالی این روستاها پرداخت شده اما برخی به قیمت‌گذاری‌ها اعتراض داشتند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت گذاری‌ها براساس لایحه قانون تملک اراضی برای اجرای طرح‌های دولتی انجام شده و آب نیرو طبق قانون عمل کرده و ما هم به عنوان نماینده وزارت نیرو در استان پیگیر خواسته‌های اهالی این روستاها هستیم.