بهای نفت خام در بازار جهانی امروز یکم دی ماه ۱۴۰۰
بهای نفت خام در بازار جهانی امروز یکم دی ماه ۱۴۰۰
نگرانی ها درباره شدت گرفتن دوباره همه گیری کرونا در جهان بر بازار انرژی تاثیر گذاشته است.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود انتشار اخباری مبنی بر اینکه سویه امیکرون به اندازه جهش‌های قبلی کرونا کشنده نیست، اما هنوز هم سرمایه گذاران در بازارهای جهانی در این باره مردد هستند.

امروز بازار انرژی شاهد افزایش نسبی بهای نفت بود. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت دریای شمال نیز با همین میزان افزایش، ۷۴ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در بازار فلزات گرانبها، هر اونس طلای خام به قیمت ۱۷۸۹.۳۶ دلار معامله شد که نسبت به روزهای گذشته اندکی شاهد افزایش بود.

در بازار ارزهای بین المللی نیز، شاخص دلار امروز با کاهش مواجه شد و به میزان ۹۶.۴۲ رسید. نرخ برابری ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۱۴.۱۱ به ازای هر یک دلار رسید و هنوز با بالاترین میزان خود در سال جاری یعنی ۱۱۵.۵۱ به ازای هر دلار فاصله دارد.

تحلیلگران معتقدند فعلاً نمی‌توان در مورد میزان کشندگی سویه امیکرون نسبت به سویه دلتا نظر قطعی داد. برخی کشورهای جهان از جمله اروپا و آمریکا در روزهای اخیر به دلیل اوج گیری دوباره کرونا دست به اعمال مجدد محدودیت‌های جدید زدند. این امر می‌تواند در روزهای آینده تاثیرات زیادی را بر بازارهای جهانی داشته باشد.