پرونده پتروشیمی گلستان روی میز رئیس قوه قضائیه قرار گرفت
پرونده پتروشیمی گلستان روی میز رئیس قوه قضائیه قرار گرفت
گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان گلستان از ارسال گزارش پرونده پتروشیمی گلستان به دفتر رئیس قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش نبض‌انرژی،از گرگان، به نقل از دادگستری گلستان، در پی سفر استانی اخیر رئیس قوه قضائیه به استان گلستان، دستوراتی برای رسیدگی به دو پرونده کثیرالشاکی «پتروشیمی گلستان» و «موج‌های آبی گنبدکاووس» داده شد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان از ارسال گزارش پرونده «پتروشیمی گلستان» به دفتر رئیس قوه قضاییه خبر داد و اظهار داشت: پرونده پتروشیمی گلستان یکی از دو پرونده کثیرالشاکی بود که توسط رئیس قوه قضائیه در سفر به استان گلستان بررسی و قرار شد برای تفویض اختیارات بیشتر گزارش جریان پرونده به ریاست قوه قضائیه ارسال شود که روز گذشته این کار انجام شد.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: در دومین پرونده کثیرالشاکی هم که مربوط به پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس است با دستور رئیس قوه قضائیه، جلسه‌ای با حضور هیئت عالی قضایی استان گلستان و شاکیان پرونده برای چاره‌اندیشی در دادگستری شهرستان گنبدکاووس به‌زودی برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: درباره موضوع پروژه معروف به «عمانی‌ها» در بندرگز و طرح واگذاری ساحل بندرترکمن نیز اداره کل بازرسی استان گلستان مکلف شد گزارشی از قرارداد‌های واگذاری این طرح‌ها و تخلفات احتمالی تهیه و به سازمان بازرسی کشور و دادگستری استان گلستان اعلام کند.

گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه مورخ 29 آذرماه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در مورد به نتیجه رساندن مصوبات پیرامون پرونده پتروشیمی استان گلستان تاکید کرد: روز شنبه با مسئولان استان تماس گرفته شد تا هر چه سریع‌تر به موضوعات این پرونده رسیدگی شود و هر زمانی نیازمند تفویض اختیاری بود اعلام شود تا اقدامات لازم انجام شود.