اجرای فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام در اولویت کاری وزارت نفت است
اجرای فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام در اولویت کاری وزارت نفت است
ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های نفت و گاز در استان، گفت: اجرای فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام در اولویت کاری وزارت نفت است.

سارا فلاحی صبح یکشنبه در جریان بازدید از واحدهای الفین، گوگردزدایی پتروشیمی ایلام اظهار کرد: مانعی بر سر راه رشد اقتصادی ایلام وجود ندارد و توسعه و سرمایه‌گذاری در استان مستلزم هم‌افزایی و تهیه نقشه راه است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی ادامه داد: فرزندان و نخبگان این استان پروژه بزرگ الفین را در شرایط تحریم راه‌اندازی کرده‌اند و قابلیت احراز مسئولیت‌های کلان و حساس کشور را دارا هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه گشایش مشکلات عرصه صنعت به ویژه در شرایط حساس کشور با تعامل و رایزنی امکانپذیر است، افزود: مشکلات و مسائل پتروشیمی ایلام با چانه‌زنی نمایندگان مجلس و پیگیری نتیجه از مدیران وزارت نفت و هلدینگ خلیج‌فارس قابل حل است.

فلاحی، تحمیل نیازهای استان به کشور را خواستار شد و با اشاره به اینکه نگاه رئیس مجلس و وزیر نفت به ایلام مثبت است، تصریح کرد: پتروشیمی با ارزآوری و صادرات در دوران تحریم برگ برنده جمهوری اسلامی بوده است.

وی خنثی‌سازی و بی‌اثرکردن تحریم‌ها با راه‌اندازی فاز دوم پتروشیمی را نتیجه‌ تکیه بر توانمندی‌های نخبگان این کشور عنوان کرد و بر لزوم سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست پتروشیمی و خارج شدن پارک پلی‌پروپیلن از روی کاغذ تاکید کرد.

ایلام میراث‌دار بحران‌های فرسایشی از گذشته است
نماینده مردم ایلام افزود: این استان به رغم ظرفیت‌های مرز مشترک با عراق، اشتراکات فرهنگی مذهبی با کشور همسایه،دروازه مدیترانه ،دیپلماسی مرز و هاب صادراتی متاسفانه میراث‌دار بحران‌های فرسایشی از گذشته است.

فلاحی در ادامه به برنامه وزارت نفت برای توسعه میادین نفتی و ضمانت وزیر نفت برای تکمیل فاز دوم پالایشگاه اشاره کرد و افزود: باید اراده و عزم جدی برای بهره‌برداری از فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام به عنوان تامین کننده خوراک پتروشیمی برای تکمیل زنجیره تولید و اشتغال پایدار شکل گیرد.

وی با تاکید بر بومی‌گزینی در میادین جدید نفتی در مهران و استفاده از جوانان ایلام گفت: از شروط حضور پیمانکاران در ایلام تامین نیازهای شرکت‌ها در استان است.

نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه در سطح کلان توجه و نظر به سمت ایلام جلب شده است، اظهار امیدواری کرد: مشکلات کارگران پانزده روزه با کمک مسئولین پتروشیمی و استان حل خواهد شد.