تشدید نظارت بر جایگاه‌های CNG در فارس
تشدید نظارت بر جایگاه‌های CNG در فارس
مرتضی رهنما شنبه ۲۷ آذر در جنع خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۰ جایگاه عرضه سوخت CNG در فارس وجود دارد و تمام جایگاههای فعال دارای گواهی بازرسی استاندارد هستند.

او افزود: بر اساس مقررات جایگاههای CNG، قبل از راه‌اندازی با اعلام شرکت نفت مورد بازرسی فنی شرکتهای همکار استاندارد قرار می‌گیرند و در صورت رعایت نکات ایمنی وفنی، گواهی بازرسی استاندارد برای مدت یکسال صادر می‌شود.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیرکل استاندارد فارس خاطرنشان کرد: جایگاه داران مکلف هستند یکماه مانده به پایان اعتبار گواهینامه بازرسی، با مراجعه به سامانه جایگاههای CNG سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به درخواست بازرسی مجدد اقدام کنند و در غیر اینصورت ادامه فعالیت آنها بدون تاییدیه مجوز استاندارد خلاف مقررات است.

رهنما گفت: امسال بیش از ۲۵۰ نازل عرضه سوخت گاز در جایگاههای استان مورد کالیبراسیون قرار گرفته و خوشبختانه مورد خاصی از لحاظ مغایرت با میزان حجم گاز تزریق شده مشاهده نشد.

او تاکید کرد: در صورتی که در بازرسی‌های فنی از جایگاهها مورد خطرناکی از لحاظ فنی مشاهده شود، مراتب برای قطع سهمیه گاز به شرکت نفت اعلام می‌شود.

مدیرکل استاندارد فارس تاکید کرد: مخازن تحت فشار این جایگاهها هر ۵ سال یکبار باید مورد آزمون فشار وایمنی قرار بگیرند.

رهنما همچنین در بخش دیگری از سخنان خود فرآورده غذایی بانام تجاری « آدلین» و « یوتا» را غیر استاندارد اعلام کرد و افزود: این فراورده‌ها در زمینه مواد سرخ شده برپایه غلات بوده که با جعل علامت استاندارد یا بدون علامت استاندارد در سطح بازار عرضه می‌شود.

او همچنین نمک‌های خوراکی با نام تجاری “سالی “و”بانی” را غیر استاندارد اعلام کرد واز همشهریان خواست از خرید و مصرف این کالاها خودداری کنند.