افزایش ۶ درصدی تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های کشور
افزایش ۶ درصدی تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های کشور
مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ۶ درصدی پالایش خوراک در پالایشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: باوجود افزایش تولید، مصرف بنزین نیز ۱۵ درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از شانا، سعید مداح مروج درباره روند افزایش میزان پالایش میعانات و نفت خام در پالایشگاه‌های کشور،  افزود: عملکرد پالایش خوراک نفت خام و میعانات گازی در سال ۹۹، برابر با ۲ میلیون و ۴۵ هزار بشکه در روز بوده است، درحالی‌که این رقم امسال باوجود اجرای عملیات گسترده تعمیرات اساسی واحد‌های تقطیر پالایشی و دیگر واحد‌های پایین‌دستی، با انجام بعضی از اصلاحات در واحد‌های تقطیر و غلظت‌شکنی پالایشگاه‌ها به ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی تصریح کرد: این آمار حکایت از افزایش ۶ درصدی پالایش خوراک نفت خام و میعانات گازی در سطح پالایشگاه‌های کشور دارد و به همان مقدار افزایش تولید فرآورده‌های نفتی را در برداشته است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با اشاره به رشد تولید برخی از فرآورده‌ها ازجمله بنزین و نفت گاز نسبت به پارسال، تأکید کرد: باوجوداین رشد، در بازه زمانی امسال نسبت به پارسال در پی مهار کرونا و بهبود ایمنی در کشور و تسهیل تردد خودروها، مصرف بنزین ۱۵ درصد افزایش‌یافته است.

مروج تصریح کرد: میانگین مصرف روزانه کشور از ۷۵٫۵ میلیون لیتر پارسال به ۸۶ میلیون لیتر در روز رسیده است.