تاثیر اندک داده های ترکیبی API بر بهای نفت
تاثیر اندک داده های ترکیبی API بر بهای نفت
در این هفته و طبق تخمین API، موجودی ذخایر نفت خام به میزان ۸۱۵، ۰۰۰ بشکه کاهش یافت.

موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده از ابتدای سال تا کنون به میزان ۶۱ میلیون بشکه کاهش یافته است. این امر در حالی رخ می دهد که به طور معمول این بازه از سال، زمانی برای احیای مجدد موجودی نفت خام است، اما اینبار، شاهد هیچ افزایش پیوسته ای در موجودی این محصول نیستیم.

به گزارش نبض‌انرژی،در هفته گذشته، API گزارش داد که موجودی نفت، کاهشی به میزان ۳،۰۸۹،۰۰۰ بشکه داشته و این در حالی است که طبق پیش بینی تحلیل گران، سطح این موجودی باید به میزان ۲،۰۹۳،۰۰۰ بشکه افزایش می یافت.
به دنبال بروز نگرانی ها از تهدید صنعت به واسطه ی شیوع امیکرون و از آن جا که طبق گزارش جدید IEA، عرضه در حال بازیابی و تقاضا به واسطه ی شیوع امیکرون متزلزل است (این امر می تواند منجر به افزایش موجودی شود)، بهای نفت در روز سه شنبه بیش از ۱% کاهش یافت.

نفت  WTI نیز با کاهشی بیش از ۱درصد به ۷۰.۴۷ دلار رسید. این نشان دهنده کاهشی بیش از ۱.۵ دلار برای هر بشکه نسبت به زمان مشابه در هفته گذشته است. نفت برنت نیز با کاهشی بیش از ۱درصد به ۷۳.۵۱ دلار رسید که تقریبا ۲ دلار در هر بشکه، کم تر از سطوح هفته گذشته بود.

در حالی که موجودی نفت خام به صورت مستمر افزایش نیافته است، تولید آن به آرامی در حال افزایش است. برای هفته منتهی به ۳ دسامبر(آخرین هفته ای که داده های EIA برای آن وجود دارد)، تولید نفت خام در ایالات متحده برای سومین هفته ی متوالی با افزایش ۱۰۰،۰۰۰ بشکه ای در روز به رقم روزانه ۱۱.۷ میلیون بشکه رسید. این سطح، هم چنان از بالاترین میزان تولید در ایالات متحده به مقدار روزانه ۱۳.۱ میلیون بشکه پیش از شیوع همه گیری، پایین تر است.

طبق گزارش API، افزایش ذخایر گازوئیل در هفته منتهی به ۱۰ دسامبر در حدود ۴۲۶،۰۰۰ بشکه است. (این رقم برای هفته ی قبل معادل روزانه ۳، ۷۰۵،۰۰۰ بشکه بود).

شاهد کاهش موجودی میعانات به میزان ۱،۰۱۶،۰۰۰ بشکه در هفته بودیم. این رقم برای هفته قبل نشان دهنده ی افزایشی به مقدار ۱، ۲۲۸،۰۰۰ بشکه بود.